تصویب قطعنامه‌ ضد سوری در سازمان‌ ملل

کدخبر: 2079377

سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به تبع آن تیمی برای جمع کردن شواهد و مدارک درباره جنایات جنگی در سوریه و همچنین تشکیل پرونده برای پیگرد قانونی آنها ایجاد خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مجمع عمومی سازمان ملل طی جلسه‌ای قطعنامه‌ای را برای تحت تعقیب قراردادن عاملان جنایات جنگی در سوریه، تصویب کرد.

این قطعنامه که پیش‌نویس آن از سوی قطر و لیختنشتاین پیشنهاد شده بود، خواستار تشکیل مکانیزم نظارتی و تیمی برای بررسی شواهد و مدارک جنایات جنگی در سوریه، 45 روز بعد از تصویب آن می‌شود.

در بیانیه سازمان ملل همچنین آمده است که تحقیقات درباره حمله هوایی به کاروان کمک‌های انسانی به حلب نتوانسته عاملان آن را شناسایی کند و فقط نشان می‌دهد چند جنگنده با استفاده از مهمات و موشک‌های مختلف این حملات را انجام دادند.

«بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از این قطعنامه گفت چنین مصوبه‌هایی فقط به نفع تروریست‌ها در سوریه بوده و نشان دهنده نفاق و جدایی میان سیاست و عمل است.

جعفری با بیان اینکه چنین قطعنامه‌ای از سوی سازمان‌های خارجی تامین مالی می‌شود، گفت سیاست‌های غلط برخی دولت‌ها (در سوریه) باعث شد تروریسم به قلب شهرهای اروپا و برخی پایتخت‌ها کشانده شود.

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز اعلام نشده است.

ارسال نظر: