یک‌هزار پرواز عبوری هرشب از آسمان ایران انجام می شود

کدخبر: 2079449

متوسط ترافیک در فرودگاه‌های کشورمان ۶۴۰ پرواز در روز و ۴۵هزار پرواز در هفته بوده که سهم فرودگاه شهید صدوقی یزد بیش از ۱۲۰ پرواز در هفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اعلام فعالیت فرودگاه‌های کشور، از انجام حدود یک‌هزار پرواز عبوری در هر شب از آسمان ایران ایر خبر داد.

رحمت الله مه‌آبادی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید فرودگاه‌های استان یزد افزود: فعالیت مدیران فرودگاهی کشور شبانه روزی و ۲۴ ساعته است به گونه ای که خانواده های آنها نیز درگیر فعالیت هستند.

وی گفت: هر اتفاق و حادثه بحرانی که در کشور بوجود آید همکاران فرودگاه های کشور در جابه جایی مسافر و بار درگیر آن هستند از این رو باید موفقیت هر مدیر این مجموعه را مدیون فداکاری همسر و خانواده او دانست.

مدیرعامل فرودگاه‌های کشور درباره استان یزد هم گفت: از آنجا که یزد شرایط خاصی همچون نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان را دارد و پذیرای گردشگران زیادی است انتخاب مدیرکل فرودگاه های آن نیز با حساسیت انجام شده است.

مه آبادی افزود: فرودگاه شهید صدوقی یزد تقریبا جزأ فرودگاه های خوب کشور بوده و با استقرار سیستم جدید ایمنی و کیفیت دیگر مشکلی در این فرودگاه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون فرودگاه یزد به لحاظ پرواز داخلی در رتبه هشتم، پرواز بین المللی رتبه دوازدهم و در مجموع تمامی بخش ها در جایگاه نهم فرودگاه های کشور قرار دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر مسافران و گردشگران، مردم یزد با توجه به توانایی مالی مناسب و علاقه مند به سفرهای زیارتی به صورت هوایی از مسافرت هوایی استقبال خوبی می کنند و امیدواریم با رونق دوباره سفر حج، جایگاه این استان بهتر شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ تعادل میانگین درآمد و هزینه در فرودگاه یزد گفت: درآمد این فرودگاه در حالی ۵۶ میلیارد ریال بوده که هزینه آن ۲۴۱ میلیارد ریال اعلام شده و اگر به همین شکل پیش برویم نمی توانیم فرودگاه داری کنیم.

مه آبادی افزود: ضمن آنکه قرار است بعد از این بخش نشست و برخاست شامل درآمد شده و بر این اساس درآمد فرودگاه یزد به ۳۰ میلیارد ریال کاهش می باید از این رو مدیرکل جدید باید برای افزایش این درآمدها و نیز تعادل میان درآمد و هزینه برنامه ریزی کند.

۵۴ فرودگاه زیر نظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت می‌کنند و در این میان، ۹ فرودگاه پروازهای بین‌المللی را پوشش می‌دهند.

متوسط ترافیک در فرودگاه‌های کشورمان ۶۴۰ پرواز در روز و ۴۵هزار پرواز در هفته بوده که سهم فرودگاه شهید صدوقی یزد بیش از ۱۲۰ پرواز در هفته است.

فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد با ۱۲۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا در اراضی مسطحی به مساحت ۵۷۵ هکتار در غرب شهر یزد واقع است و حدود ۱۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. این فرودگاه در تیرماه سال گذشته به عنوان نهمین فرودگاه بین المللی کشور به ثبت رسید.

ارسال نظر: