هراس اروپایی‏‎ها از حملات تروریستی

کشورهای اروپایی در آستانه کریسمس چهره امنیتی به خود گرفتند+تصاویر

کدخبر: 2079653

پس از حمله تروریستی هفته گذشته به بازاری در برلین کشورهای اروپایی تمامی نیروهای امنیتی خود را به حالت آماده‌باش در آورده‌اند تا بتوانند امنیت رویدادها و گردهمایی‌های سال نو میلادی را در شهر های خود تضمین کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پس از حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین که 12 کشته و 50 زخمی در پی داشت کشورهای اروپایی اعلام کردند که تدابیر امنیتی خود را در روزهای منتهی به کریسمس افزایش خواهند داد.

آلمان

پس از حمله تروریستی روز سه‌شنبه هفته گذشته تمامی بازارهای کریسمس برلین به مدت یک روز بسته شدند.

سخنگوی وزارت کشور دولت آلمان اعلام کرد از این پس حضور نیروهای پلیس در پایتخت آلمان افزایش خوداهد یافت و همچنین در بازارهای کریسمس دیوارهای خاصی ساخته می شود تا از ورود وسایل نقلیه به محل های تجمع مردم و پیاده‌روها در بازارهای کریسمس جلوگیری شود.

این مقام آلمانی همچنین اضافه می کند که اقداماتی مشابه در دیگر شهرهای آلمان انجام خواهد شد و تدابیر امنیتی سخت‌گیرانه تری در بازارهای کریسمس شهرها اتخاذ خواهد شد.

اتریش

وزارت کشورارتش در واکنش به حمله تروریستی بازار برلین ضمن اعلام آماده باش به همه نیروهای امنیتی این کشور به همه سازماندهندگان بازار کریسمس دستور داده که تمام برنامه های امنیتی خود را بازبینی کنند.

با این حال «ولفانگ سوباتکا» وزیر کشور اتریش اعلام کرده که مردم نباید به علت ترس از حملات تروریستی از بازارهای کریسمس و مکان های عمومی دوری کنند و همچنین تجمعه ای سال نو نباید لغو شوند.

وی تصریح می کند که ما نباید در مقابل تهدیدهای تروریست ها سرخم کنیم و ضعف از خود نشان دهیم چون ترس ما موجب می شود که پیامی اشتباه به گروه‌های تروریستی ارسال کنیم، بنابراین باید تمام گردهمایی‌های سال نو به به قوت خود برگزار شوند.

انگلیس

پلیس لندن طی بیانیه ای اعلام کرد که پس از حوادث دردناک برلین و ترور سفیر روسیه در آنکارا، پلیس تمامی اقدامات امنیتی خود را در رویدادهای سال نو و کریسمس را بازبینی می کند.

این بیانیه اما مدعی است که افزایش تدابیر امنیتی در روزهای منتهی به سال نو روال عادی نیروهای امنیتی است.

ایتالیا

«مارکو مینیتی» وزیر کشور ایتالیا، پس از نشست ویژه پلیس و نیروهای امنیتی دستور داد که اقدامات امنیتی در نواحی پرجمعیت و مناطق توریستی کشور باید افزایش یابد.

فرانسه

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه دستور داده که به علت سطح بالای تهدیدهای تروریستی در سال نو باید اقدامات امنیتی سخت‌گیرانه تری در مکان های عمومی افزایش یابد که در سال های اخیر هدف حملات تروریستی بوده اند.

همچنین وزیر کشور فرانسه نیز درپی حمله تروریستی بازار برلین با بیان اینکه تمام نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در حالت آماده باش هستند اعلام کرد که برای تأمین امنیت تعطیلات کریسمس نزدیک به 91 هزار نیروی پلیس در سراسر فرانسه مستقر می شوند.

نروژ

سخنگوی دولت نروژ در بیانیه ای تلویزیونی خبر داد که هم اکنون نیروهای پلیس در جای جای شهر «اسلو» حضور دارند و در مکانهای عمومی شهر تجمع نیروهای امنیتی و پلیس بیشتر است.

دانمارک

پس از حمله‌ تروریستی به بازار کریسمس پایتخت آلمان پلیس دانمارک اعلام کرد که از این پس گشت‌زنی‌های پلیس و نیروهای امنیتی در مکانهای پرجمعیت و بازارهای خرید شهر افزایش می‌یابد.

ارسال نظر: