مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

دومین صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد استان تهران افتتاح شد

کدخبر: 2079727

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از افتتاح دومین شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در پایتخت خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه بعد از سه ماه از گشایش نخستین شعبه این صندوق در خیابان مالک اشتر موفق به راه‌اندازی این شعبه در خیابان فرجام شدیم، افزود: طبق بند شش اساسنامه کمیته امداد که توسط رهبرمعظم انقلاب ابلاغ شد با تاکید بر اینکه این نهاد باید با ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردم را برای مشارکت در امر خیر کمک به نیازمندان ترغیب و تشویق کند.

وی با اشاره به اینکه مجوز تأسیس 50 صندوق قرض‌الحسنه از بانک مرکزی اخذ شده است، گفت: در این راستا حداقل برای هر استانی یک صندوق در نظر گرفته شده است اما به دلیل وسعت شهر تهران راه‌اندازی پنج شعبه در شهر تهران پیش‌بینی شده است.

ولیئی به هدف تأسیس این صندوق اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه پیش از این فعالیت صندوق به صورت داخلی بوده است و هدف آن کمک به نیازمندان بوده با ایجاد این صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح شهر به سمت جذب سپرده‌های با مشارکت مردم خیرخواه هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: کمیته امداد از ابتدای امسال تاکنون توانسته است به بیش از هشت هزار و 500 فقره تقاضای وام به ارزش 196 میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه پرداخت کند.

وی به دریافت کنندگان وام از این صندوق اشاره و بیان کرد: مهمترین حوزه دریافت‌کنندگان وام مربوط به بخش اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی نیازمندان است که تا سقف 300 میلیون ریال بدون احتساب سود با کارمزد سه درصد وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند که در صورت همکاری بانک‌های عامل بیش از 540 میلیارد ریال تا پایان سال در این حوزه اختصاص خواهد یافت.

ولیئی تهران با اشاره به اینکه حوزه درمان یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت این صندوق است، گفت: در این حوزه بیش از 300 میلیارد ریال به صورت کمک‌های بلاعوض پرداخت شده و تا سقف 50 میلیون ریال وام‌های قرض‌الحسنه برای مددجویان و افراد واجد شرایط که خارج از تعرفه‌های کمیته امداد نیاز به کمک دارند، پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد وام‌های کارگشایی نیز گفت: در این نوع پرداختی تا سقف 50 میلیون ریال برای افرادی که مشکلاتی مانند پرداخت ودیعه و اجاره مسکن، تأمین مایحتاج زندگی و موارد مشابه دارند پیش‌بینی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: براساس هدف گذاری انتظار این است که تا پایان سال حدود 10 میلیارد ریال از طرف نیکوکاران به این دو شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت شهر تهران سپرده‌گذاری شود.

شایان ذکر است؛ نخستین صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد استان تهران شعبه مالک اشتر در 29 شهریورماه امسال در منطقه 10 خیابان مالک اشتر و همچنین دومین شعبه به نام فرجام در خیابان فرجام پلاک 557 افتتاح و به بهرهبرداری رسید.

ارسال نظر: