وحید جلیلی در جلسه نقد و بررسی فیلم "یتیم خانه ایران":

تاریخ کشورمان را دیگران روایت می‌کنند نه خودمان/ باید از یتیم خانه ایران حمایت کنیم

کدخبر: 2079919

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: به اذعان فیلم سازان و کارشناسان خارجی، عملکردمان در حد جهانی است و زمانی که فیلمی در طراز یتیم خانه ایران ساخته می‌شود باید از آن حمایت کنیم و قدر داشته‌های سینمای خودمان را بدانیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وحید جلیلی امشب در جلسه نقد و بررسی فیلم «یتیم خانه ایران» که در تالار اجتماعات روزنامه قدس برگزار شد، اظهار داشت: برهه زمانی که فیلم «یتیم خانه ایران» به آن می‌پردازد، زمانی است که بیش از 9 میلیون ایرانی از دنیا رفتند و متأسفانه این موضوع بازتاب داده نشده است و نمونه دیگری از این سانسورهای تاریخی را در واقعه گوهرشاد می‌توانیم مشاهده کنیم.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه متأسفانه تاریخ کشورمان را دیگران روایت می‌کنند نه خودمان، افزود: در خصوص این وقایع بزرگ خودمان نیز کم‌کاری کرده‌ایم به گونه‌ای که حتی در مشهد نام یک شهید گوهرشاد را نیز نمی‌دانیم و مردم از این واقعه اطلاع خاصی ندارند.

وی در خصوص فیلم یتیم خانه ایران گفت: برای ساخت این فیلم چندین ماه تلاش فراوان صورت گرفته است و افرادی که با سینما آشنا هستند درک می‌کنند که جهت تولید چنین فیلمی نیاز به چه غیرتی دارد و چه تلاش فراوانی برای این فیلم کشیده شده است.

جلیلی با بیان اینکه یکی از فیلم‌سازان نام‌آشنای سینمای جهان طی سفری که به ایران داشت، فیلم یتیم خانه ایران را نیز تماشا کرده است، تصریح کرد: عکس‌العمل این کارگردان بعد از تماشای فیلم بهت و تعجب بود و اذعان داشت که زمانی که فیلم قلاده‌های طلا ساخته شده بود و با نشریات سینمایی ایران تماس گرفتم و از آن‌ها پرسیدم که چرا در تمام مجلاتتان مطلبی درباره این فیلم وجود ندارد.

معاون فرهنگی شهردار مشهد با بیان اینکه متأسفانه فیلم قلاده‌های طلا توسط برخی بایکوت شده بود، تأکید کرد: در چنین شرایطی فیلم ساختن، در میدان ماندن و آن خط را دنبال کردن بسیار دشوار است که این اقدام ارزش و قدر این داشته‌های جبهه انقلاب را بالا می‌برد که باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون جهت تولید فیلم مشکلی وجود ندارد حتی می‌توانیم بگوییم و به اذعان فیلم سازان و کارشناسان خارجی، عملکردمان در حد جهانی است و زمانی که فیلمی در طراز یتیم خانه ایران ساخته می‌شود باید از آن حمایت کنیم و قدر داشته‌های سینمای خودمان را بدانیم.

ارسال نظر: