معاون اول قوه قضائیه:

هنوز خیلی از ابعاد ۹ دی روشن نشده است

کدخبر: 2080233

محسنی اژه‌ای گفت: ۹ دی مانند فلق همه چیز را روشن کرد و هنوز خیلی از ابعاد این روز تاریخی روشن نشده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی درباره راز ماندگاری 9 دی در تاریخ انقلاب افزود: 9 دی 88 نقطه عطفی در انقلاب ما بود که باید برای آیندگان بماند و مرتب تفسیر شود.

وی گفت: باید زمینه هایی که مسائل سال 88 را ایجاد کرد روشن شود چرا که شاید در نسل های آینده برخی ها متوجه این اتفاقات نباشند و دشمنان هم شاید بخواهند آن را کم رنگ کنند.

محسنی اژه ای افزود: اینکه برخورد مردم و نظام با وقایع سال 88 چه بود هم باید بررسی شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه در روز 9 دی دست قدرت الهی به عیان دیده شد گفت: ما نمی خواهیم از این اتفاق ، تعبیر معجزه را داشته باشیم اما اگر آن را اتفاقی خارق العاده توصیف کنیم به گزاف نگفته ایم.

وی به حضور چند ده میلیونی مردم در سراسر کشور در 9 دی 88 اشاره کرد و افزود:‌ مهم این است که تحلیل کنیم و به نسل آینده و حاضر بگوییم که چرا دشمن پس از سالیان سال تلاش در سال 88 که می خواست میوه تلاشهای خود را بچیند و نظام را تغییر دهد چرا ناکام شد و چرا مردم این گونه به صحنه آمدند؟

محسنی اژه ای گفت: مردم در روزهای نخست خیلی متوجه نبودند اما وقتی فهمیدند کار دشمن است و از بیرون هدایت می شود به این نتیجه رسیدند که مسئله، مسئله انتخابات، تقلب و کم و زیاد شدن رای نیست بلکه فهمیدند که کسانی دارند سرشان کلاه می گذارند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: بعد از این موضوع بود که مردم با احساس شور انگیز به حمایت از جمهوریت و اسلامیت نظام برخاستند و ظلم ستیزی و بیگانه ستیزی خود را با شور و هیجان خاص در ساعات ابتدایی صبح 9 دی 88 نشان دادند.

وی گفت: در روز 9 دی شاهد حضور یک جریان و طیف خاصی سیاسی نبودیم و از همه اقشار، مرد و زن، کوچک و بزرگ و تیپ های سیاسی و غیر سیاسی آمده بودند و در این جمع کسانی بودند که در روزهای قبل اعتراضاتی داشتند و گمان می کردند اتفاقاتی در انتخابات رخ داده است.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه مردم در 9 دی، سلطه، شیاطین و دشمنان عاشورا ، مذهب و ملیت را ناکام کردند به پیچیدگی فتنه 88 اشاره کرد و گفت: در حقیقت ما در آن سال با جنگ نرم و انقلاب رنگین مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه در فتنه امر برای برخی ها مشتبه می شود 9 دی را همچون فلقی توصیف کرد که همه چیز را روشن کرد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: هنوز خیلی از ابعاد 9 دی روشن نشده است و امروز کسانی که از رفع حصر سخن می گویند به ابعاد موضوع بی توجهند و فکر می کنند که کل فتنه به آن دو نفر آدمی مربوط بود که تصمیماتی هم درباره شان گرفته شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره درس های امروز و فردا که از 9 دی می توان گرفت گفت: یکی از مسائل مهم بصیرت است که مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی در این باره دارند.

محسنی اژه ای افزود‌: 9 دی به ما گفت که باید در صحنه باشیم و مسائل پشت پرده را درست تجزیه و تحلیل کنیم و نگذاریم کشورمان دچار آسیب هایی شود که در ماه ها قبل از 9 دی ایجاد شده بود.

وی گفت: باید بدانیم که خیلی اوقات ، دشمن با چهره خودی جلو می آید و در هفته های نخست ایام انتخابات سال 88 ، دشمن خود را نشان نداد و زمانی که امیدوار شد و تصور می کرد مردم غافل هستند آن موقع با تابلو به میدان آمد.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: دشمنان ابتدا شعارهایی بر خلاف مقدسات و عاشورا ندادند و ابتدا با مسجد به مبارزه برنخاستند و با نیروهای ضد انقلاب تابلو دار و تروریست به میدان نیامدند.

وی گفت: باید برای آینده عبرت باشد که ممکن است دشمن در ابتدا چیزی را بهانه کند و با رنگ و لعاب مشکلات اجتماعی و غیر اجتماعی به میدان بیاید و باید توجه داشت که دشمن از برخی مشکلات داخل کشور سوء استفاده نکند.

محسنی اژه ای افزود: یکی دیگر از چیزهایی که در فتنه 88 رخ داد این بود که برخی می خواستند بدعتی بگذارند و بر خلاف قانون عمل کنند و دیکتاتور مآبانه ، حرف باطل خود را به کرسی بنشانند.

وی گفت: در آینده باید مراقب باشیم کسانی پیدا نشوند که دیکتاتورمآبانه و بر خلاف قانون به میدان بیایند چرا که اگر کسی حرفی دارد می تواند از مجرای قانونی وارد شود و اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهد.

ارسال نظر: