در جلسه به ریاست روحانی

قمی به عنوان نماینده شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت بر مطبوعات ابقا شد

کدخبر: 2080268

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی، گلشنی و پارسانیا به عنوان نمایندگان این شورا در شورای سیاستگذاری پایگاه استنادی جهان اسلام و حجت الاسلام قمی، مجددا به عنوان نماینده در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی رییس جمهور، گلشنی و پارسانیا به عنوان نمایندگان این شورا در شورای سیاستگذاری پایگاه استنادی جهان اسلام انتخاب شدند.

در این جلسه به وظایف مهم پایگاه استنادی جهان اسلام برای نمایه سازی و انتشارات مقالات علمی دانشمندان جهان اسلام اشاره و بر ضرورت تقویت و گسترش فعالیت این پایگاه علمی تاکید شد.

همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام قمی، مجددا به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

در ادامه نیز وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی درباره سرقت های علمی در کشور ارائه کردند و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفتند تا مرکزیتی منسجم برای یکپارچه سازی، ثبت، رصد و پیگیری پایان نامه های دانشگاهی در وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد کنند و در صورت نیاز قواعد و قوانین نوشتن پایان نامه ها تغییر یابد.

همچنین در این جلسه با اشاره به سطح و تعداد بالای مقالات علمی نمایه شده در کشور مقرر شد تا ضمن آگاه سازی جامعه علمی از قوانین دانشگاهی، با دانشجویان و اعضای هیات علمی که تخلف قطعی دارند و همچنین جریان های سازماندهی شده در دانشگاه های کشور در این زمینه، برخورد سخت انضباطی شود.

در پایان این جلسه نیز مواردی از سیاست‌های سند معماری تصویب شد.

ارسال نظر: