اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا:

مشارکت قطر و عربستان در نشست آستانه درباره سوریه برای ترکیه مهم است

کدخبر: 2080312

رئیس جمهور ترکیه گفت: مشارکت قطر و عربستان سعودی در این نشست در آستانه برای ترکیه مهم است و ما از ایده دعوت از نمایندگان سازمان‌های تروریستی به قزاقستان حمایت نمی‌کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس به نقل از "کازینفروم" نوشت: "رجب طیب اردوغان" در کنفرانس مطبوعاتی در «آنکارا» با اشاره به ابتکار «ولادیمیر پوتین» جهت برگزاری مذاکرات پیرامون مسئله سوریه در پایتخت قزاقستان، گفت: ما با این ابتکار مخالف نبوده و در حال بررسی این مسئله در وزارت خارجه هستیم.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: آنکارا معتقد است، آستانه می‎تواند هم از نمایندگان مخالفان سوریه و هم از نمایندگان روسیه، ترکیه، ایران، عربستان سعودی و قطر در این اجلاس دعوت کند.

وی ادامه داد: مشارکت قطر و عربستان سعودی در این نشست در آستانه برای ترکیه مهم است و ما از ایده دعوت از نمایندگان سازمان‌های تروریستی به قزاقستان حمایت نمی‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه به بی‌نتیجه بودن مذاکرات پیرامون سوریه در «ژنو» اشاره کرد و افزود: پوتین ابتکار برگزاری نشست بین‌المللی پیرامون مسائل سوریه در آستانه را به خاطر شکست فرایند ژنو مطرح کرد.

گفتی است که پوتین قبلا اعلام کرده بود که با اردوغان بر سر حضور طرفین درگیر در سوریه در کشور قزاقستان به توافق رسیده است.

به گفته رئیس جمهور روسیه، مذاکرات در آستانه می‌تواند مکمل مذاکرات ژنو باشد.

«نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در گفت‌وگوهای تلفنی با پوتین و اردوغان از این ابتکار حمایت کرد و برای آماده کردن بستر برای این مذاکرات در پایتخت قزاقستان اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر: