از صبح پنجشنبه انجام شد

آغاز مرحله دوم عملیات ارتش عراق در ساخل باختری شهر موصل

کدخبر: 2080498

ارتش عراق از آغاز مرحله دوم عملیات در ساخل باختری فرات در موصل، مرکز استان نینوی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

نیروهای نهاد مبارزه با تروریسم عراق، از صبح امروز پنجشنبه، مرحله دوم عملیات بازپسگیری ساحل باختری رود فرات در شهر موصل را آغاز کردند.

سرلشگر ستاد «عبدالغنی الاسدی» فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق ضمن اعلام این خبر به شبکه تلویزیونی «السومریه» عراق می‌گوید که هفت صبح عملیات آغاز شده و هدفش آزاد کردن بخش باختری شهر موصل است... نیروهای ما به سمت اهدافشان در حیّ القدس در شهر حرکت کرده‌اند.

به گفته سرلشگر الاسدی، «همزمان با این نیروها،‌ سایر نیروها نیز به سوی اهدافی دیگر مانند الرتل الشمالی و الرتل الجنوبی» حرکت کرده‌اند و پیشروی ادامه می‌یابد و دشمن در حال فروپاشی است».

همزمان، نیروهای امنیتی عراق، سه خودرو وابسته به داعش را در ساحل باختری شهر منهدم کردند.

وبگاه خبری «خبرگزاری ملی عراق» (ونا) به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد که «مقرهای داعش در حیّ السلام و حیّ سومر در ساحل باختری شهر موصل، زیر آتش توپخانه قرار دارد».

این منبع که نامش فاش نشد، افزود که تاکنون حملات به مقرهای داعش در این دو محله به منهدم شدن دو خودرو تروریست‌ها در حی السلام و یک خودرو بمب‌گذاری شده در حی سومر منجر شده است.

در همین ارتباط، سرتیپ «نجم الجبوری» فرمانده عملیات نینوی، روز چهارشنبه (دیروز) هرگونه توقف در عملیات آزادسازی موصل از دست داعش را تکذیب کرد و گفت که همه نیروها در انتظار صدور دستور آغاز مرحله دوم عملیات هستند.

عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوی و مناطق اطراف آن، با نام «قادمون یا نینوی» در 17 اکتبر گذشته آغاز شده و هنوز ادامه دارد. دو روز پیش حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که سه ماه دیگر برای شکست دادن داعش در موصل، زمان نیاز است.

ارسال نظر: