سعید جلیلی در اجتماع بزرگ انقلابیون جوان:

فتنه جدید، تحقیر توانمندی‌های ملی است/ هر فتنه‌ای یک ۹ دی به دنبال دارد

کدخبر: 2080564

عضو مجمع تشخیص فتنه جدید را تحقیر توانمندی‌های ملی دانست و بیان داشت: محدود کردن توان داخلی به ساخت آبگوشت بزباش و آوردن شرکت‌های اتریشی برای کترینگ قطارها و ... تحقیر توانمندی داخلی است در حالی که ملت ما توانمندی‌های وسیعی دارد که با آنها دشمنان خویش را به زانو درآورده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سعید جلیلی امشب در اجتماع بزرگ انقلابیون جوان که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: مسیری که ما در زندگی خود طی می‌کنیم با آزمایش‌های مستمری همراه است که گذر این آزمایش‌ها محک و معیار انسانی ما را بالاتر برده و زلال‌تر می‌سازد و خداوند در قرآن نیز این امر تأکید کرده است.

وی با بیان این که حافظه تاریخی ملت‌ها در مواجهه با آزمایشات و عبور از مشکلات و فتنه‌ها اهمیت فراوانی دارد، افزود: دشمن برای غلبه بر ملت ایران به دنبال محو این حافظه تاریخی از ملت ایران و یا ایجاد تردد در آن با تلفیق حق و باطل در یکدیگر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: جنگ که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از آن به گنج یاد می‌شود از آن جهت در حیات ملت انقلابی ایران اهمیت فراوانی دارد که ملت ایران آن را در حافظه تاریخی خویش حفظ و درس‌های آن را در بعد از آن بکار بست و اکنون بخش زیادی از پیروزی‌های ما در عرصه مقاومت در منطقه و جهان نیز متأثر از همین روحیه و اندیشه جهادی است.

جلیلی عنوان کرد: الگوی برآمده از اراده ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی که موجب عقب‌نشینی دشمن و شکست او در برابر ملت ایران شد، اکنون به تجربه‌ای موفق در منطقه تبدیل شده و ملت‌ها با الهام گرفتن از تجربیات ملت ایران در منطقه در برابر استکبار و ایادی آن ایستاده است.

وی در تبیین ساختار فتنه و علل بروز آن در جامعه نیز اظهار کرد: فتنه این است که غبار فراموشی بر توانایی‌ها و توانمندی‌های گذشته گذاشته شود و نگذارند تا ملتی قدرتش را به درستی درک و از آن استفاده کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: دشمن برای به فراموشی کشاندن ظرفیت‌های ملی ما و برای از بین بردن حافظه تاریخی ملت ما از ترفند تردید افکنی در اصول و در هم آمیختن حق و باطل استفاده می‌کند و بخصوص در موضوع انتخابات سال 88 با تابلوهایی نظیر سلامت انتخابات و یا بعد از آن با کشته جلوه دادن عده‌ای، به باطل به دنبال تحریک احساسات و عواطف مردم بودند تا بتوانند توطئه خودشان را عملی کنند.

جلیلی گفت: هر فتنه‌ای یک 9 دی به دنبال دارد اما مهم این است که تا کنار رفتن غبار از چهره از حق و روشن شدن فضا چه هزینه‌ای پرداخت شود و کشور در معرض چه آسیب‌ها و تهدیداتی قرار گیرد.

وی در تشریح آسیب‌های فتنه 88 به کشور، بیان کرد: پس از برگزاری انتخابات 22 خرداد 1388 و مشارکت بالای 85 درصدی مردم در انتخابات و در شرایطی که کشور در نقطه اوجی در تراز‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و بخصوص امنیتی قرار داشت و اثرگذاری ایران در منطقه به جایگاه منحصربفردی رسیده بود، به ناگاه عده‌ای در درون نظام و از چهره‌های نظام به روی نظام چنگ انداختند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان زمان ایجاد محدودیت برای سران فتنه را نه پس از حماسه 9 دی بلکه بیش از یک سال بعد از آن و در زمان بروز امواج بیداری اسلامی الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی ملت ایران عنوان کرد و گفت: در شرایطی که به اذعان بسیاری از کارشناسان منطقه‌ای در جریان بیداری اسلامی یک حرکت عظیم با الگوگیری از انقلاب اسلامی در جریان بود، سران فتنه به دنبال فرصت‌طلبی گشته و انقلاب اسلامی را با حکومت کشورهای یمن و مصر و ... مقایسه کردند و این اقدام فتنه آلود آنان بود که سبب ایجاد محدودیت برای آنان شد.

جلیلی فتنه جدید را تحقیر توانمندی‌های ملی دانست و بیان داشت: محدود کردن توان داخلی به ساخت آبگوشت بزباش و آوردن شرکت‌های اتریشی برای کترینگ قطارها و ... تحقیر توانمندی داخلی است و این در حالی است که ملت ما توانمندی‌های وسیعی دارد که با آنها دشمنان خویش را به زانو درآورده و هنوز انبوهی از استعدادها و ظرفیت‌های این ملت از جمله در استان هرمزگان بلااستفاده باقی مانده و باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی همچنین اظهار داشت: بهانه‌زدایی از دشمن را نباید با رویکرد تضعیف توانمندی‌های داخلی پیگیری کرد. ما در عمل دیدیم که دشمن در برابر پر کردن رآکتوری که ما تا 87 درصد آن را تکمیل کرده بودیم و در ازای خروج بیش از 10 تن مواد غنی‌شده که در 10 سال آن را ساخته بودیم ما را دوباره تحریم کرد و به طور مستمر عهدشکنی می‌کند و بنابراین باید به قدرت خودمان و اندیشه انقلابی خویش متکی باشیم.

مشروح اظهارات سعید جلیلی در جمع دانشجویان و جوانان هرمزگانی تا دقایقی دیگر منتشر می‌شود.

ارسال نظر: