آخرین تحولات سوریه

آغاز آتش‌بس سراسری در سوریه/ بشار اسد: آماده اجرای مفاد آتش‌بس هستیم/ گروه‌های مسلح آتش‌بس را نقض کردند

کدخبر: 2080578

از ساعت ۱:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران و نیمه شب به وقت دمشق، آتش‌بس بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح به استثنای دو گروه تروریستی النصره و داعش و زیرشاخه‌های آنها از نیمه‌های شب گذشته اجرایی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد آتش بس کامل و توقف درگیری ها از نیمه شب پنجشنبه آغاز شده است.

این آتش‌بس با میانجیگری ترکیه و روسیه منعقد شده و این دو کشور خود را به عنوان ضامن اجرای آن معرفی کرده‌اند.

ساعتی قبل از نیمه شب (به وقت تهران)، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با همتای روس خود یعنی «ولادیمیر پوتین» تلفنی صحبت کرد و از آمادگی خود و نیروهای تحت امرش برای اجرای آتش‌بس خبر داد.

استقبال موگرینی از آتش‌بس در سوریه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اعلام آتش‌بس در سوریه استقبال و ابراز امیدواری کرد این اقدام بتواند بستر مذاکرات سوری - سوری برای حل بحران در این کشور را فراهم آورد.

موگرینی اجرای کامل این توافق با مشارکت همه طرف‌ها را حائز اهمیت دانسته و خاطرنشان کرده است: «این مذاکرات در صورت موفقیت می‌تواند راه را برای آغاز مجدد مذاکرات سوری - سوری زیر نظارت سازمان ملل، در چارچوب تعیین‌شده توسط شورای امنیت فراهم کنند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت که از هر گونه میانجی‌گری توسط بازیگران بین‌المللی از جمله گفت‌وگوهای آستانه استقبال می‌کند.

تونس و الجزائر از آتش‌بس فراگیر در سوریه استقبال کردند

کشورهای تونس و الجزائر از توافق آتش بس فراگیر اعلام شده در سوریه استقبال کردند.

وزارت خارجه الجزائر اعلام کرد که این توافق زمینه را برای آغاز گفت‌وگوهای سیاسی جهت حل بحران سوریه فراهم خواهد کرد.

عبدالعزیز بن علی شریف، سخنگوی وزارت خارجه الجزائر در این ارتباط از تمامی گروه‌های سیاسی و مردم سوریه خواست نسبت به این آتش بس پایبند باشند.

در همین راستا، روزنامه «الشروق» گزارش داد، وزارت خارجه تونس نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن استقبال از توافق آتش بس اعلام کرد که گفت‌وگو تنها راه دست یابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه است.

الجزیره: مذاکرات سوریه در "آستانه" از ۲۳ ژانویه شروع خواهد شد

شبکه خبری الجزیره مدعی شد که به اسنادی که ترکیه و روسیه در مورد توافق اخیر در سوریه به شورای امنیت ارائه کرده‌اند، دست یافته است.

این شبکه قطری اعلام کرد بر اساس اسنادی که روسیه و ترکیه به شورای امنیت ارائه کرده‌اند، طرف‌های درگیر در سوریه باید هرچه سریعتر هیأت‌های خود را جهت شرکت در گفت‌وگوهای سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان تشکیل دهند.

بر اساس ادعای الجزیره، دولت سوریه باید تا پایان ماه جاری میلادی، هیأت خود را تشکیل داده و معرفی کند و در مقابل، معارضان نیز باید تا 15 ماه ژانویه هیأت خود را تشکیل دهند.

الجزیره همچنین اعلام کرد که در اسناد روسیه و ترکیه، مناطق تحت کنترل داعش و جبهه فتح الشام یا همان النصره سابق مشمول توافق آتش بس نمی‌شوند.

گفت‌وگوهای آستانه بر اساس توافق «ژنو 1» خواهد بودو از 23 ژانویه (4 بهمن) آغاز خواهد شد.

داعش آب حلب را قطع کرد

مهندس «فاخر الحمدو» مدیر سازمان آب حلب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از قطع آب شرب حلب از ساعت 6 صبح امروز (جمعه) از ایستگاه‌های آب‌رسانی واقع در رود فرات به دست تروریست‌های داعش خبر داد.

به گفته او، سازمان آب‌رسانی با همکاری هلال احمر سوریه و با کمک اهالی برای حل معضل آب در اسرع زمان، تلاش می‌کنند.

قطع آب شرب حلب از سوی داعش در حالی است که چندی پیش تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو حاضر در شهرک «وادی بردی» در اطراف دمشق، آب شرب این شهر را با مواد سمی و سوختی آلوده کرده بودند.

چاووش اوغلو: ترکیه برای پایداری آتش‌بس در سوریه به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: پایداری آتش‌بس تامین شده، برای آینده سوریه از اهمیت حیاتی برخوردار است و کشورش برای پایداری این آتش‌بس به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

وی که در منطقه توریستی آلانیا در جنوب ترکیه با خبرنگاران گفت و گو می کرد و شبکه های خبری ترکیه نیز به طور زنده این گفت و گو را منتشر کردند، افزود: بدون آتش بس نمی توان به راه حل سیاسی دست یافت.

وی بیان کرد: برخی در داخل سوریه شاید از این آتش بس خشنود نباشند و اظهارات برخی کشورها نیز نشان می دهد که آنها نیز راضی نیستند ولی در مجموع این آتش بس با حمایت گسترده ای رو برو و مکانیسمی هم برای جلوگیری از نقض آتش بس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دو مرکز در ترکیه و روسیه برای نظارت و کنترل آتش بس به طور هماهنگ فعالیت خواهند کرد.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه در این فرایند تماس تلفنی فشرده ای نیز با همتای ایرانی خود داشته است، افزود: ایران نیز از این آتش بس حمایت کرده است و از ایران هم می خواهیم که از نفوذ خود روی حزب الله و گروههای شیعه به طور سازنده استفاده کند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: برای نتیجه گیری از این آتش بس فراگیر باید مذاکرات بین طرفها در شهر آستانه پایتخت قزاقستان شروع شود.

وی اظهار کرد: بعد از تعطیلات نوئل در روسیه در هفتم ژانویه، در خصوص چگونگی مشارکت معارضان گفت و گوها شروع خواهد شد.

چاووش اوغلو اضافه کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری ترکیه برای گردهم آیی مخالفان و دولت سوریه در آستانه به توافق رسیدند و ما هم به عنوان وزیران خارجه ترکیه و روسیه در این زمینه گامهایی را برداشتیم و موافقتنامه هایی در آنکارا امضا شد.

او گفت: ترکیه نمی خواهد نقش ربایی کند و از هر کشوری که می تواند کمک سازنده ای به این روند کند، استقبال خواهد شد.

وی افزود: در گذشته اقداماتی از این دست به شکست انجامید و ما خواستیم که ابتکار عمل را به دست بگیریم و اگر دولت جدید آمریکا هم بخواهد در این فرایند نقش آفرینی کند، استقبال خواهیم کرد.

وزیر خارجه ترکیه در مورد مشارکت پ.ی.د در مذاکرات آستانه نیز گفت: ترکیه مشکل خاصی با کردهای سوریه و عراق ندارد و رابطه بسیار خوبی هم با اقلیم کردستان عراق دارد و بیشترین کمک را نیز به آنها کرده است و پ.ی.د هم باید ایده هایی چون تشکیل کانتون در شمال سوریه را کنار گذاشته و برای تمامیت ارضی سوریه کمک کند، اما در مذاکرات آستانه حضور نخواهد داشت.

او در پاسخ به سئوالی در خصوص موضع ترکیه در قبال جبهه النصره گفت: این سازمان تروریستی است و ترکیه در اکتبر 2013 به همراه داعش، این دو گروه را به عنوان سازمان تروریستی شناخته است.

چاووش اوغلو در پاسخ به اینکه تنش تازه بین واشنگتن و مسکو می تواند در فرایند حل بحران سوریه تاثیر بگذارد، گفت: آتش بس پایدار برای آینده سوریه اهمیت حیاتی دارد و اگر راه حل سیاسی خواسته می شود، باید با حساسیت آتش بس را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: تنش بین دو قدرت بزرگ جهانی برای دنیا و منطقه خوب نیست و ما نمی خواهیم دوباره وارد فضای جنگ سرد شویم و جهان با مشکلات بزرگی چون افراط گرایی ، بیگانه ستیزی و اسلام هراسی رو بروست و باید دو قدرت بزرگ در عبور از این مشکلات نقش آفرینی و همکاری سازنده داشته باشند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد: شورای امنیت فردا به قطعنامه تایید آتش‌بس سوریه رأی می‌دهد

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز (جمعه) اعلام کرد انتظار می‌رود اعضای شورای امنیت فردا به پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای تأیید آتش‌بس جدید سوریه رأی بدهند.

آقای چورکین گفت که پیش‌نویس این قطعنامه امروز میان اعضا توزیع شده است.

ارتش سوریه روز پنجشنبه (29 دسامبر/ 9 دی‌ماه) اعلام کرد دولت این کشور به توافقی با گروهی از معارضان مسلح بر سر آتش‌بس فراگیر دست یافته است. این آتش‌بس از ساعت 00:01 بامداد جمعه (30 دسامبر/10 دی‌ماه) اجرایی شده است.

روسیه و ترکیه قرار است ضامن اجرای این توافق آتش‌بس باشند. قرار شده دولت سوریه و مخالفان، پس از آتش بس، مذاکرات صلح را آغاز کنند. روسیه از ترکیه و ایران خواسته که برای حل بحران سوریه همکاری کنند.

ارتش سوریه "شریفه" در حومه حمص را آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای همپیمان، روستای «شریفه» در حومه شرقی حمص را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش از لوث آنها پاکسازی کردند.

روستای شریفه در هشت کیلومتری فرودگاه نظامی التیفور واقع است. یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم گفت آزادسازی روستای شریفه، با هدف مستحکم‌کردن کمربند امنیتی اطراف فرودگاه در برابر حملات تروریست‌های داعشی صورت گرفته است.

خبر دیگر اینکه بیشتر جبهه‌های حومه شرقی دمشق در اولین روز اجرای توافق آتش‌بس در سوریه شاهد آرامش بوده است در حالی که روستاهای منطقه وادی بردی در حومه غربی پایتخت شاهد درگیری بوده است.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی با حمله به مواضع ارتش سوریه در اطراف شهرک محرده در حومه حماه، آتش‌بس را نقض کردند، ارتش توانست با دفع حمله تروریست‌ها، نقاطی را که از دست داده بود، بازپس بگیرد.

درگیری ارتش سوریه و تروریست‎ها در ریف دمشق ادامه دارد

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه و گروه‎های تروریستی امروز در ریف دمشق با یکدیگر درگیر شدند.

شبکه العربیه گزارش داد که این درگیری در حالی ادامه دارد که ارتش سوریه و گروه‌های مسلح امروز در آنکارا با نظارت ترکیه و روسیه به توافق آتش‌بس دست یافتند و این آتش بس از بامداد جمعه آغاز شد.

این در حالی است که منابعی در وزارت خارجه ترکیه می‌گویند که تمام گروه‌هایی که از نظر سازمان ملل تروریستی هستند، یعنی هم داعش و هم جبهه فتح الشام (جفش/ جبهه النصره) مشمول آتش‌بس نخواهند شد.

بیانیه جنبش حماس در رابطه با آتش بس در سوریه

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه ای مطبوعاتی از توافق آتش بس در سوریه استقبال کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

جنبش مقاومت اسلامی حماس با آسودگی خاطر خبرهای رسیدن به تفاهمات آتش بس در سوریه را دنبال کرد. جنبش حماس ضمن استقبال از این آتش بس به ایجاد راه حلی سیاسی برای بحران سوریه دعوت می کند، تا از طریق آن از ریخته شدن بیشتر خون ها جلوگیری شود و وحدت سوریه و ملت آن حفظ شود و اراده، حقوق و حاکمیت این ملت بر سرزمین خود محترم شمرده شده و این دوره خونین سیاه به پایان برسد.

ملت فلسطین چشم امید دارد که همه اختلافات در پیکره امت اسلام به دور از خونریزی حل و فصل شود تا آینده ای بهتر برای ملتهای اسلامی رقم خورد. به امید این که این ملتها سلامت، وحدت و قدرت خود را بازیابند و بتوانند به مساله مرکزی و نزاع خود با رژیم صهیونیستی بپردازند.

دولت سوریه و مخالفان روز پنجشنبه به توافقی بر سر آتش‌بس دست یافتند.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد آتش‌بس از ساعت 24 پنجشنبه (30 دسامبر) آغاز خواهد شد.

ارتش سوریه همچنین اعلام کرد این آتش‌بس راه را برای راه‌حل سیاسی و پایان 6 سال ناآرامی در سوریه هموار می‌کند.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی داعش، جبهه‌النصره و گروه‌های وابسته به آن‌ها مشمول آتش‌بس قرار نمی‌گیرند.

شورای امنیت امروز برای بررسی آتش‌بس سوریه تشکیل جلسه می‌دهد

یک منبع دیپلماتیک امروز جمعه اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل در ساعات آینده قرار است جلسه‌ای را به منظور بررسی اوضاع در سوریه به دنبال اعلام آتش‌بس سراسری در این کشور تشکیل دهد.

این منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» تأکید کرد: «روسیه درخواست برگزاری این نشست را مطرح کرده است. و انتظار می‌رود که این نشست با محوریت آتش بس اعلام شده در سوریه برگزار شود».

یک منبع دیگر سازمان ملل نیز اعلام کرد، روسیه احتمالا پیشنهاد تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس سوریه را مطرح خواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری برای برپایی آتش‌بس سراسری به توافق رسیده‌اند و در خصوص آغاز مذاکرات صلح سوریه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

پوتین همچنین از امضای سه سند نیز میان طرفین خبر داده بود: سند آتش‌بس سراسری، سند بسته اقدامات نظارت بر آتش‌بس و بیانیه آمادگی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح سوریه.

فرمانده ارتش سوریه نیز اعلام کرد که تمام اقدامات رزمی در سراسر این کشور از نیمه شب گذشته متوقف شده است.

با این وجود گزارش‌هایی درباره نقض آتش‌بس توسط گروه‌های مسلح در سوریه منتشر شد.

اولین نقض آتش‌بس سراسری سوریه، ثبت شد

تنها یک ساعت از برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه نگذشته که خبرگزاری‌ها از درگیر شدن معارضین مسلح با نیروهای ارتش در حومه دمشق خبر دادند.

دی‌میستورا: امیدواریم آتش‌بس به حفظ جان غیرنظامیان و انتقال کمک‌های بشردوستانه به سوریه منجر شود

«استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز پنج‌شنبه از توافق برای آتش‌بس در سوریه استقبال کرد.

آقای دی‌میستورا ابراز امیدواری کرده است که این توافق به حفظ جان غیرنظامیان، تسهیل انتقال کمک‌های بشردوستانه به سوریه و مهیا کردن شرایط برای برگزاری مذاکراتی سازنده در شهر آستانه قزاقزستان منجر شود.

بر اساس توافقی که از ساعت 24 به وقت محلی در سوریه اجرایی می‌شود، قرار است بین نیروهای ارتش و گروه‌های مسلح به جز گروه‌هایی که سازمان ملل آن‌ها را تروریستی اعلام کرده، آتش‌بس برقرار شود.

این توافق با رایزنی سه‌جانبه روسیه، ایران و ترکیه به دست آمده و قرار است مسکو و آنکارا ضامن اجرای آن باشند.

اتحادیه عرب از آتش‌بس در سوریه استقبال کرد

"احمد ابوغیظ" دبیرکل اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای، از ابتکار روس‌ها برای ایجاد آتش‌بس میان نیروهای دولتی و معارضین سوری استقبال کرد.

در بیانیه ابوغیظ آمده: «توقف درگیری‌ها از عناصر مهم رویکرد اعراب در قبال بحران سوریه است و امیدواریم که این بیانیه، با عزمی واقعی برای رسیدن به راهکار سیاسی، همراه شود.»

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفته که دوام این آتش‌بس، به عملکرد کشورهایی که ضامن اجرای آن شده‌اند بستگی دارد. روسیه و ترکیه خود را ضامن اجرای این آتش‌بس اعلام کرده‌اند.

ابوغیظ همچنین هشدار داده که تلاش برای کوچ اجباری اقوام در سوریه و تغییر ساختار جمعیتی بخش‌های مختلف این سرزمین، بذر تنش‌های آتی را در زمین این کشور جنگ‌زده خواهد کاشت.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه بیانیه خود، اعزام ناظران بین‌المللی به سوریه برای نظارت بر آتش‌بس را خواستار شده و این کار را «در راستای منافع مردم سوریه» دانسته است.

اردوغان: آتش‌بس پنجره‌ای برای حل بحران سوریه باز می‌کند

"رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه گفت برقراری آتش‌بس در سوریه مایه امیدواری نسبت به دستیابی به راهکاری برای پایان دادن به این بحران هفت ساله است.

به نوشته پایگاه «الجدید»، وی گفت: «ما به همراه روسیه، پیشرفت آتش‌بس را تحت نظر خواهیم داشت.»

وی همچنین بار دیگر تاکید کرد که ترکیه از مذاکراتی که قرار است به زودی در آستانه قزاقستان بین دولت و معارضین سوریه برگزار شود، استقبال می‌کند.

بر اساس توافقی که از ساعت ۲۴ به وقت محلی در سوریه اجرایی می‌شود، قرار است بین نیروهای ارتش و گروه‌های مسلح به جز گروه‌هایی که سازمان ملل آن‌ها را تروریستی اعلام کرده، آتش‌بس برقرار شود.

این توافق با رایزنی سه‌جانبه روسیه، ایران و ترکیه به دست آمده و قرار است مسکو و آنکارا ضامن اجرای آن باشند.

وزیر خارجه سوریه: پیروزی در حلب، زمینه را برای آتش‌بس در سوریه فراهم کرد

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که برای بهره برداری از روند سیاسی در سوریه، اجرای توافق آتش بس ضروری است.

ولید معلم در مصاحبه با تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که پیروزی در نبرد حلب زمینه را برای آتش بس در سوریه مهیا کرد.

وی در مورد نقش ترکیه در سوریه نیز گفت که این کشور متجاوز بوده و بخش‌هایی از سوریه را اشغال کرده و وزیر خارجه این کشور باید اصول قوانین بین‌المللی را مطالعه کند.

معلم ادامه داد، ترکیه شریک سوریه نبوده و مقامات سوریه هرگز با مقامات این کشور گفت‌وگو نکرده‌اند و در هیچ یک از توافق‌هایی که امضا شده است، نامی از ترکیه برده نشده است و توافق اخیر بعد از مشورت طرف‌های سوری و روسی بوده است.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت حضور ایران و حزب‌الله در سوریه به درخواست رسمی سوریه بوده و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران لحظاتی پیش با وی تماس گرفته و گفته است ایران در کنار دولت سوریه ایستاده است.

وی به پروژه تجزیه و تقسیم سوریه اشاره کرد و گفت که چنین طرحی وجود داشت ولی به لطف مقاومت مردم و ارتش سوریه این پروژه ساقط شد.

این مقام سوریه به توافق آتش بس ارائه شده اشاره کرد و گفت که این فرصت خوبی برای جلوگیری از خونریزی در سوریه است.

وزیر امور خارجه سوریه در مورد نقش کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در منطقه اینگونه گفت که که این کشورها به آمریکا پول می‌دهند تا نظام‌ها را سرنگون کند.

وی ادامه داد که این کشورها باید از حوادث عبرت گرفته و دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند.

وزیر خارجه سوریه گفت که سوریه در مذاکرات «آستانه»، پایتخت قزاقستان شرکت خواهد کرد.

وی در مورد آینده کرده‌های سوریه با بیان اینکه آن‌ها جزئی از مردم سوریه هستند، بیان داشت، کردهای سوریه دارای اهدافی در سوریه هست که معتقدند این اهداف در چارچوب حاکمیت ملی سوریه است.

معلم در مورد اخوان المسلمین نیز تأکید کرد که این موضوع و حکومت آن‌ها در مصر چیزی نیست که بر سر آن چانه زنی کرد؛‌چرا که برنامه اخوانی‌ها تخریب کشور است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که استفان دی‌مسیتورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در مورد سوریه نقش واسطه بی‌طرفی را در مذاکرات آتی داشته باشد.

در تماس تلفنی با پوتین عنوان شد بشار اسد: آماده اجرای مفاد آتش‌بس در سوریه هستیم

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «بشار اسد» همتای سوری وی ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس در سوریه، در تماسی تلفنی، آخرین تحولات مهم و گام‌های پیش رو را بررسی کردند.

آنطور که ریانووستی گزارش داده، طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت مذاکرات آستانه برای رسیدن به صلح در سوریه تأکید کردند و آن را گامی مهم به سوی حل نهایی بحران در این کشور جنگ‌زده دانستند.

روسای جمهور دو کشور همچنین از روند مذاکرات منتهی به توافق آتش‌بس ابراز رضایت کردند و ابراز امیدواری کردند که این تحول جدید، گامی به سمت شروع روند سیاسی برای حل بحران سوریه باشد.

بشار اسد در این مکالمه تلفنی از آمادگی نیروهای تحت امر خود برای رعایت مفاد آتش‌بس خبر داده است.

ظریف: آتش‌بس در سوریه، دستاوردی عمده است

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر، توافق آتش‌بس در سوریه را «دستاوردی مهم» خواند.

ظریف در این پیام نوشته است: «آتش‌بس در سوریه، دستاوردی عمده است. با مقابله با ریشه‌های تروریسم افراط‌گرایان، آن را تقویت کنیم.»

ظریف، یادداشتی 16 صفحه‌ای که گفته تفکراتش درباره این آتش‌بس را انعکاس می‌دهد به این پیام تبریک خود ضمیمه کرده است.

"احرار الشام" با توافق آتش‌بس در سوریه مخالفت کرد

گروهک تروریستی «احرار الشام» که از بزرگترین گروه‌های معارضان است، از امضای توافق آتش بس در سوریه امتناع کرد.

شبکه العربیه به نقل از منابع وابسته به این گروهک گزارش داد که احرار الشام از امضای توافق آتش بس در سوریه امتناع کرده است.

به گفته این منابع، احرار الشام گفته است بنا به ملاحظاتی که دارد، توافق را امضا نکرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه لیستی از گروه‌های مسلحی از جمله احرار الشام، ارائه داده بود که به توافق آتش بس پیوسته بودند.

آتش بس فراگیر سوریه از ساعت 12 امشب به وقت دمشق آغاز خواهد شد.

این آتش بس گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن‌ها را شامل نمی‌شود.

ارسال نظر: