شورای امنیت امروز برای بررسی آتش‌بس سوریه تشکیل جلسه می‌دهد

کدخبر: 2080619

منابع دیپلماتیک سازمان ملل اعلام کردند، شورای امنیت امروز برای بررسی آتش‌بس سوریه نشستی را به پیشنهاد مسکو برگزار می‌کند. احتمالا پیشنهاد تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس نیز مطرح خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: یک منبع دیپلماتیک امروز جمعه اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل در ساعات آینده قرار است جلسه‌ای را به منظور بررسی اوضاع در سوریه به دنبال اعلام آتش‌بس سراسری در این کشور تشکیل دهد.

این منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» تأکید کرد: «روسیه درخواست برگزاری این نشست را مطرح کرده است. و انتظار می‌رود که این نشست با محوریت آتش بس اعلام شده در سوریه برگزار شود».

یک منبع دیگر سازمان ملل نیز اعلام کرد، روسیه احتمالا پیشنهاد تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس سوریه را مطرح خواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری برای برپایی آتش‌بس سراسری به توافق رسیده‌اند و در خصوص آغاز مذاکرات صلح سوریه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

پوتین همچنین از امضای سه سند نیز میان طرفین خبر داده بود: سند آتش‌بس سراسری، سند بسته اقدامات نظارت بر آتش‌بس و بیانیه آمادگی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح سوریه.

فرمانده ارتش سوریه نیز اعلام کرد که تمام اقدامات رزمی در سراسر این کشور از نیمه شب گذشته متوقف شده است.

با این وجود گزارش‌هایی درباره نقض آتش‌بس توسط گروه‌های مسلح در سوریه منتشر شد.

ارسال نظر: