محمود عباس:

قطعنامه شورای امنیت علیه "شهرک‌سازی" است نه اسرائیل

کدخبر: 2080667

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد قطعنامه ۲۳۳۴ علیه شهرک‌سازی صادر شده نه اسرائیل و باید میان این دو تفاوت قایل شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس‌ نوشت: "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد قطعنامه 2334 شورای امنیت که در آن شهرک سازی در اراضی اشغالی 1967 محکوم می‌شود، قطعنامه‌ای علیه «شهرک‌سازی» است نه اسرائیل و باید بین این دو تفاوت قایل شد.

وی افزود: شهرک‌سازی‌ها مانعی در برابر صلح است و شایسته است میان اسرائیل و طرح‌های شهرک سازی تفاوت قایل شد.

عباس در ادامه به سخنان هفته جاری جان کری وزیر خارجه آمریکا پرداخت و گفت: ما متوجهیم که آمریکا به این روش که دوستی برای اسرائیل باشد نه ما؛ ادامه خواهد داد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان درباره عدم وتوی قطعنامه شهرک سازی در سازمان ملل گفت: آمریکا مانند یک دوست حقیقی رفتار کرد که خواهان نجات اسرائیل است. ما قطعنامه سازمان ملل و سخنرانی کری را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

محمود عباس در ادامه اعلام کرد: اگر شهرک‌سازی متوقف شود ما آماده‌ایم بدون پیش‌شرط مذاکره کنیم؛ بنیامین نتانیاهو نمی‌تواند این گفته را ادامه دهد که حق فقط با اوست؛ نمی‌توان موضع جهان را نادیده گرفت. افراطگرایی و داعش در منطقه وجود دارد، بگذارید قدمی به سمت صلح برداریم تا صلح و آرامش این منطقه طوفانی را فراگیرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سپس تأکید کرد این نهاد هماهنگی امنیتی با اسرائیل را ادامه می‌دهد زیرا به گفته وی، این منفعتی مشترک برای هر دو طرف است.

وی در پاسخ به درخواست نتانیاهو برای به رسمت شناختن اسرائیل به عنوان دولتی یهودی گفت: در سال 1993 اسرائیل را به رسمیت شناختیم و شما نیز سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» را به عنوان نماینده ملت فلسطین به رسمیت شناختید. چه چیز بیشتری می‌خواهید؟

محمود عباس درباره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا نیز گفت: تلاش خواهیم کرد با دولت وی رابطه برقرار کنیم.

ارسال نظر: