روحانی در دیدار سفیر جدید اکوادور:

توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین، از اصول اساسی سیاست‌ خارجی ایران است

کدخبر: 2080775

رئیس‌ جمهور توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین را یکی از اصول اساسی سیاست‌ خارجی ایران دانست و اظهار داشت: امروز ایران با بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین بویژه اکوادور روابط خوب و دوستانه‌ای دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه "خرمن اورتگا آلمیدا" سفیر جدید اکوادور در تهران، با اشاره به اینکه ایران و اکوادور نقطه نظرات مشترکی در بسیاری از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی با هم داشته و دیدگاه دو کشور در زمینه ریشه معضلات و مشکلات جهانی مشابه است، گفت: مداخله قدرت‌های بزرگ و رویکرد یکجانبه‌گرایی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در مناطق مختلف جهان است.

روحانی با تأکید بر ضرورت توسعه روابط جنوب - جنوب و فعال‌تر کردن سازمان‌های بزرگی مانند جنبش عدم تعهد، خاطر نشان کرد: ایران و اکوادور باید در راستای توسعه تقویت و تحکیم روابط و همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و علمی فی ما بین، تلاش کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در توسعه روابط خود با اکوادور قایل نیست، افزود: امروز بخش خصوصی و شرکت‌های توانمند ایرانی آماده ارایه خدمات فنی - مهندسی در اکوادور در زمینه ساخت جاده و نیروگاه هستند و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، همکاری‌های دو کشور را در بخش‌های مختلف صنعتی و انرژی گسترش دهیم.

«خرمن اورتگا آلمیدا» سفیر جدید اکوادور نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، گفت: روابط ایران و اکوادور همواره روابطی دوستانه و رو به گسترش بوده و خواهد بود.

سفیر جدید اکوادور با اشاره به اشتراکات گسترده دو کشور در بخش‌های مختلف، بر تلاش در راستای گسترش و تحکیم مناسبات همه جانبه تهران - کیتو تأکید کرد.

ارسال نظر: