مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) در نشست خبری:

قضیه گورخواب‌ها چشمه کوچکی بوده، فاجعه بسیار عمیق‌تر است/ آن کسانی که می‌گویند بی‌خانمان نداریم، واقعا بی مسئولیت‌اند

کدخبر: 2080898

مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) بیان داشت: بیش از ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ طلبه امروزه با این قرارگاه در ارتباط هستند و حوزه‌های علمیه نیز کم کم وارد میدان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » ، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، مسئول گروه جهادی امام رضا(ع) در نشست خبری خود که امرور در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: این گروه یا تشکل 3 سال قبل و با کاشت درخت در سطح تهران و البرز آغاز به کار کرد و حدود 5 میلیون درخت کاشته شد و بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که می توانیم کارهای بزرگ تری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا به شکل سنتی گروه های جهادی را برگزار می کردیم، ادامه داد: در آن گروه ها حدود 5 تا 7 هزار نیروی جهادی به منطقه ای می رفتند و اقدامات جهادی را انجام می دادند، بعد از آن راهیان نور جهادی را راه اندازی کردیم که در آن علاوه‌ بر بازدید از یادمان ها اقدامات جهادی هم صورت می گرفت.

مسئول گروه جهادی امام رضا (ع) اظهار داشت: متاسفانه حزب اللهی ها بیشتر درگیر مسایل سیاسی شده اند و کارهای اجتماعی را فراموش کرده اند.

حجت الاسلام قاسمیان بیان داشت: تصور نمیکردیم عمق فاجعه در تهران تا این اندازه باشد، ولی صحنه هایی در تهران دیده می شود که آزاردهنده است و آمارهای آزاردهنده ای در تهران داریم، به طور مثال 20 خانوار در یک خانه 70 متری زندگی می کنند.

وی با اشاره به گورخواب ها گفت: ما در قرارگاه امام رضا(ع) صدها هزار سوژه مانند گورخواب ها داریم، ولی روش ما افشاگری نیست و اگر بخواهیم جامعه را ملتهب کنیم سوژه های زیادی داریم.

مسئول گروه جهادی امام رضا (ع) تصریح کرد: تهران وضعیت بدی دارد و اتفاق بدتر آن است که مردم نسبت به وضعیت یکدیگر بی مسولیت شده اند و گورخواب ها نشان می دهند که یکسری از مسئولان به وظایف خود واقف نیستند و به آن عمل نمی کنند و از سوی دیگر مردم نیز نسبت به هم بی مسولیت شده اند.

وی افزود: هدف کلی قرارگاه این است که مردم خودشان به میدان بیایند و ما در ابن مهم مردم را گزینش نمی کنیم همان طور که در ماه محرم مردم برای سینه زنی گزینش نمی شوند.

حجت الاسلام قاسمیان ادامه داد: امروزه 71 هزار خانوار در تهران شناسایی کرده ایم که مشکلات جدی دارند و در فقر مطلق به سر می برند و در مقابل 2 تا 3 برابر این جمعیت هم خانوارهایی داریم که ثروت کافی دارند.

مسئول گروه جهادی امام رضا (ع) بیان داشت: ما چندین مرکز ترک اعتیاد داریم که در آن آموزش هایی هم برای افراد داده می شود، از سوی دیگر مجموعه بهاران و صبح رویش نیز ذیل این قرارگاه فعالیت می کنند ،از سوی دیگر ما 331 نفر اط زندانیان غیرعمد را با هزینه 4 میلیارد تومانی از زندان آزاد کردیم و حتی برای برخی از مسئولین نیز تورهای سیاهی را برگزار کردیم و به آنها مشکلات تهران را نشان دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که روز گذشته استاندار تهران عنوان کرده بود که بی خانمانی در تهران نداریم، بیان داشت: ما در حال حاضر بیش 71 هزار خانواده نیازمند و بی خانمان را شناسایی کردیم و تحت پوشش قرار داده ایم و قطعا کسانی که می گویند بی خانمی در تهران نداریم، افراد بی اطلاعی هستند و از وضعیت بی خانم ها اطلاعی ندارند و در حقیقت عمق فاجعه را نداده اند. مسئول گروه جهادی امام رضا (ع) تصریح کرد: طبیعتا مسئولینی که هر روز با اسکورت از در خانه تا محل کار می روند و حتی منتظر رسیدن آسانسور هم نمی شوند، نمی توانند وضعیت بی خانمان ها را درک کنند، از این رو آمادگی داریم که برای این مسئولین تورهای سیاه برگزار کنیم تا از نزدیک عمق این فاجعه را ببینند.

حجت الاسلام قاسمیان بیان داشت: فقرا و نیازمندان تنها از این قرارگاه کمک دریافت نمی کنند، بلکه آنها اعضای قرارگاه به شمار می روند و حتی فرزندان مدرسه صبح رویش که یک زمانی در چهارراه ها دستفروشی و کار می کردند، امروزه خودشان نذری پخش می کنند.

وی با اشاره به کارتن خوابهای تهران اظهار داشت: در میان کارتن خواب ها افرادی را داریم که مدرک دکترا از دانشگاه های معتبر کشور دارند و اینگونه نیست که بگوییم که خودمان و نزدیکان مان در معرض این معضل قرار نداریم.

مسئول گروه جهادی امام رضا (ع) گفت: انجام دادن یکسری کارها در قرارگاه مانند اعتمادسازی میان مردم کار بسیار سختی است و با تجربه 30 ساله ام می گویم که توفیقات قرارگاه فراتر از حد انتظار بوده است و امروزه در 15 استان محرم دفتر قرارگاه دایر شده است و حتی خدمات بین المللی را هم شروع کرده ایم.

حجت الاسلام قاسمیان خاطر نشان کرد: امسال در مراسم پیاده روی اربعین 3 هزار و 500 نفر از طرف قرارگاه مسئول نظافت مسیر نجف و کربلا شدند، در حقیقت در قرارگاه چنین کارهایی را نیز انجام می دهیم.

باید گفتمام خدمت رسانی در جامعه حفظ شود

در ادامه امیرمحمد اژدری، معاون گروه جهادی امام رضا (ع) گفت: ما نیازمندان را در بیش از 400 محله تهران شناسایی کردیم و بعد از شناسایی در 5 دسته عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و معیشتی تعریف کار کرده ایم و برای خدمات رسانی به هر کدام از آنها، با همکاری مردم و نیروهای جهادی و دانشگاهی وارد عمل شدیم.

وی ادامه داد: دو معضل اعتیاد و کودکان کار را در حوزه آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دادیم که برای آن مدرسه صبح رویش و همچنین مراکز ترک اعتیاد را ایجاد کردیم و امروزه 3 مدرسه راهنمایی و دبستان دخترانه و پسرانه را برای کودکان کار تاسیس کرده ایم که میانگین کادر آن 25 سال است.

معاون گروه جهادی امام رضا (ع) تصریح کرد: هدف مان در مدارس صبح رویش این نیست که کودکان کار دست از کار کردن بردارند، بلکه تلاش می کنیم تا آنها در کنار کار، درس هم بخوانند.

اژدری درباره معضل اعتیاد اظهار داشت: بسیاری از مراکز ترک اعتیاد بعد از اینکه ترک، دیگر کاری به افراد ندارند و همین مسئله باعث شده که در ایران از هر 100 ترک، تنها نیم نفر پاک به زندگی اش ادامه داد، از این رو ما در مراکز ترک اعتیادمان علاوه بر ترک معتادان، برنامه ریزی 6 ماهه تا یک ساله برای افراد داریم تا به جامعه برگردند.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث عقیم سازی کارتن خواب ها خاطر نشان کرد: این مسئله درست نیست و نباید چنین بحثی مطرح شود؛ چرا که ممکن است هر کدام از ما و نزدیکان مان در معرض کارتن خوابی قرار بگیریم.

معاون گروه جهادی امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: باید همه اهالی رسانه و مردم با طرح جهاد مهربانی هم پیمان باشند و در حقیقت باید گفتمان خدمت رسانی را در سطح کشور حفظ کنیم.

ارسال نظر: