گزارش «نسیم آنلاین» به بهانه گفتگوی تلویزیونی امشب حسن روحانی با مردم ایران؛

۲۹ سوال اقتصادی مهم مردم از رئیس‌جمهور

کدخبر: 2080911

امروز بعد از گذشت حدود ۱۲۰۰ روز با محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای کشور نه چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و نه زندگی مردم در مسیر رونق قرار دارد. رکود بی‌سابقه اقتصاد ایران را فرا گرفته و برجام در یک سالگی خود گشایش خاصی در زمینه پولی و بانکی برای اقتصاد ایران ایجاد نکرده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: از دیروز حوالی ظهر خبری منتشر شد، مبنی بر این که رئیس جمهور به رسانه ملی خواهد آمد. جزئیات خبر نشان می‌داد که حسن روحانی قرار است امشب در تلویزیون درباره مسائل مختلف با مردم سخن بگوید. در حال حاضر حدود 150 روز تا پایان کار دولت تدبیر و امید باقی مانده و حسن روحانی در آخرین سال فعالیت دولت یازدهم با حجم انبوهی از مطالبات مردمی رو به رو شده است. مطالباتی که قسمت زیادی از آن‌ها به وعده‌های انتخاباتی او در سال 92 باز می‌گردد و البته اقتصاد و مسائل معیشتی مردم سهم زیادی در آنها را دارد.

رئیس دولت یازدهم حدود 3.5 سال پیش با وعده بهبود وضع معیشتی مردم از طریق رفع تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای وارد پاستور شد و قول داد که علاوه بر حرکت چرخ زندگی مردم چرخ سانتریفیوژها را هم بچرخاند. اما امروز بعد از گذشت حدود 1200 روز با محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای کشور نه چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و نه زندگی مردم در مسیر رونق قرار دارد. رکود بی‌سابقه اقتصاد ایران را فرا گرفته و برجام در یک سالگی خود گشایش خاصی در زمینه پولی و بانکی برای اقتصاد ایران ایجاد نکرده است.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد امشب مردم سوالات زیادی را از رئیس جمهور در زمینه مسائل اقتصادی داشته باشند و دوست داشته باشند بدانند نقطه نظرات حسن روحانی در فاصله چند ماه مانده به پایان فعالیت دولتش درباره مسائل مختلف اقتصادی چیست؟

ارسال نظر: