دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی:

ضمانت اجرایی برای برخی از موارد منشور حقوق شهروندی وجود ندارد

کدخبر: 2080993

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: هنوز ضمانت اجرایی برای برخی از موارد منشور حقوق شهروندی وجود ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: الهام امین‌زاده عصر امروز در نشست فعالان اجتماعی شهرستان آبادان شامل انجمن‌های مردم نهاد، دهیاران و بانوان در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان اظهار کرد: برای آموزش، نظارت و اطلاع رسانی از حقوق شهروندی در سراسر کشور بخصوص در روستا‌ها و مناطق محروم نیازمند کمک و همراهی انجمن‌های مردم نهاد هستیم.

وی در ادامه از تدوین منشور حقوق شهروندی در ادارات، ارگان‌ها و بیمارستان‌ها خبر داد و اظهار داشت: با تدوین این منشور هر شهروند می‌تواند از حقوق خود در ادارات و مرکز مختلف دولتی آگاه باشد.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حقوق شهروندی گفت: برای تدوین این قانون از مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه بهره گرفته شد.

وی ادامه داد: هنوز ضمانت اجرایی برای برخی از موارد منشور حقوق شهروندی وجود ندارد و در تلاش هستیم با ارائه لوایح و آیین‌نامه‌های جدید سند شهروندی را تقویت کنیم.

امین‌زاده ایجاد فضای اشتغال و کارآفرینی در فضای امن خانه برای زنان را یکی از اهداف دولت عنوان کرد و اظهار داشت: نیمی از جمعیت 80 میلیونی کشور را زنان تشکیل می‌دهند و در این راستا باید فضای لازم کار را برای آن‌ها فراهم کرد.

وی بازار صنایع دستی و کارآفرینی بانوان آبادان نمونه بارز برای ایجاد فضاهای مناسب اشتغال برای زنان عنوان کرد و بیان داشت: تولیدات زنان آبادانی در نمایشگاه‌های تهران عرضه تا زمینه صادرات آن‌ها به سایر کشور‌ها فراهم شود.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی برخورداری از آب سالم، انرژی، آموزش و پرورش حمل و نقل را از حقوق ابتدایی قانون شهروندی دانست و اظهار داشت: این حقوق در آبادان باید به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد تا مشکلات آن‌ها بخصوص در بحث آب و فاضلاب، کشاورزی و بسیاری از موارد دیگر برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از اروندرود و امنیت کامل در مرزهای جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز امنیت آبادان، امنیت و آرامش کشور است که به‌واسطه هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی امنیت کامل در مرزهای کشور برقرار است.

به گزارش فارس، الهام امین‌زاده دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی صبح امروز به‌ منظور نشست با گروه‌ها و فعالان اجتماعی این شهرستان وارد آبادان شد و از کلیسای سنت قاراپت آبادان، بازارچه صنایع دستی و اشتغالزایی بانوان آبادان، روستای نقشه حیر و اروندرود بازدید کرد.

ارسال نظر: