دادستان کل کشور در اتاق بازرگانی مطرح کرد:

همین مقدار فساد هم برای نظام ما سم مهلک است/ فساد از هر کسی باشد پیگیری می‌کنیم

کدخبر: 2081040

دادستان کل کشور تصریح کرد: در محافل گوناگون مسئله مبارزه با فساد را زیاد می‌شنویم فساد در جامعه ما آنقدر زیاد نیست که ما را بترساند ولی همین مقدار هم برای نظام ما سم مهلک است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میزان نوشت: حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان اقتصادی، اعضای این اتاق را یکی از ارکانهای رشد و توسعه و سعادت کشور دانست و گفت: اگر کشور یک اقتصاد پویا و مبتنی بر دانش اقتصادی داشته باشد حیات و زندگی اش قطعی است

وی اظهار کرد: با توجه به مسئولیت قضایی و حقوقی، با تمام توان در خدمت رشد و ارتقای شرایط اقتصادی کشور و خصوصا اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: حتی اگر این حلقه اقتصاد مقاومتی یک مقدار هم نازک و باریک باشد، آمادگی دارم که این حلقه را تقویت کرده و بر اساس موازین شرعی و قانونی هر کمکی که برآید انجام دهم و با توجه به وظایف قانونی کوتاه نخواهم آمد.

وی پس از استماع مسائل مطرح شده از سوی اعضای اتاق بازرگانی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) در این حدیث می فرمایند از جمله مواردی که منجر به بقای اسلام می شود این است که اموال و اقتصاد در دست کسانی قرارگیرد که راه صحیح و استفاده از آن را بشناسند و دانش اقتصادی داشته باشند و برای کارهای نیک و سودمند استفاده کنند.

دادستان کل کشور در ادامه بیان کرد: نقش اقتصاد در جامعه و کشور نقش بقا و فنا است و اگر کشوری یک اقتصاد پویا و مبتنی بر دانش اقتصادی داشته باشد حیات و زندگی اش قطعی است و اگر اقتصاد در دست افراد نا آشنا به مسایل اقتصادی باشد قطعا جامعه رو به نابودی خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: در معارف دینی و اسلام در بخش اقتصاد دست گشاده ای داریم و با افتخار می توانیم در همه دنیا دانش اقتصادی و سوابق خودمان را و آنچه می تواند مبنای حیات اقتصادی باشد ارائه دهیم.

وی همچنین بر ضرورت آسیب شناسی در رابطه با مسایل اقتصادی از سوی اعضای اتاق بازرگانی تاکید کرد .

دادستان کل کشور در ادامه بیان کرد: امام علی (ع) به بازاریان توصیه می کنند که قبل از ورود به مسایل اقتصادی علم آن را یاد بگیرند و به جرات عنوان می کنم بسیاری از مشکلات و آسیب هایی که در عرصه اقتصاد ناشی از عدم توجه به مبانی فقهی و فقه تجارت است. لذا اتاق بازرگانی باید اولیات مسایل اقتصادی را آموزش دهد.

وی با تاکید بر تشکیل کمینه در دادستانی برای حل مشکلات اقتصادی به دکتر نوری معاون اقتصادی خود در این زمینه ماموریت داد تا با تشکیل این کمیته در دادستانی کل مشکلات استانها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در محافل گوناگون مسئله مبارزه با فساد را زیاد می شنویم فساد در جامعه ما انقدر زیاد نیست که ما را بترساند ولی همین مقدار هم برای نظام ما سم مهلک است.

وی یادآور شد: بخشی از مبارزه با فساد بر عهده بخشی خصوصی است.

دادستان کل کشور با تاکید بر تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی با همکاری بخش خصوصی از فعالان اقتصادی خواست که هرجا فسادی دیدید مستند سازی کرده و به دادستانی ارائه کنید و قطعا بدانید در بخش قوه قضاییه طبق وظیفه قانونی پیگیری خواهد شد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، دادستان کل کشور پس از صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران بر لزوم همکاری مردم و بخش خصوصی در حل آسیب پرداخت و دریافت رشوه و ریشه کن کردن فساد تاکید کرد.

وی گفت:مسایل اقتصادی از مهم ترین مسایل کشور است و همکاری همه دستگاه ها را طلب می کند که مسایل و مشکلات اقتصادی مردم و دولت حل شود. برخی از این مشکلات به قوه قضاییه باز می گردد من سخنان عزیزان را در این جمع شنیدم برخی از این صحبت ها قابل قبول است و به حوزه کاری من مربوط می شود.

دادستان کل کشور در ادامه بیان کرد: این بخش را وعده دادم که تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم، بخشی دیگر مربوط به قسمت های دیگر می شود. دادستانی کل به عنوان مسئول نظارت بر حقوق عامه معاونت اقتصادی خودمان را مکلف می کنیم این موضوع را دنبال کند. تا آنجایی که توان ما باشد تلاش می کنیم در عرصه ای که نیازمند همکاری همه قوا است به خصوص بخش دولتی و خصوصی کارها دنبال شود.

وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون مهمترین پرونده اقتصادی در دست بررسی چیست، گفت: قطعا پرونده های زیادی وجود دارد و اهمیت آن به میزان مبالغی که مورد اختلاس یا سوء استقاده قرار گرفته باز می گردد ،ما پرونده های اقتصادی متاسفانه داریم. پرونده هایی که مربوط به سوء استفاده برخی جریان ها مثل پدیده یا ثامن الحجج که افراد زیادی را گرفتار کرده اما متاسفانه قوه قضاییه عده و عُده کافی را در اختیار ندارد. ما متناسب با نیاز امکانات نداریم و امیدواریم در برنامه ششم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم و پاسخگوی مردم باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا رشوه وجود دارد نیز بیان کرد: قطعا رشوه هست و کسی نمی تواند منکر آن شود اما باید در بخش های دولتی و به ویژه خصوصی این آسیب به حداقل برسد. همه جا رشوه وجود دارد منتها با درصد بالا یا پایین، هرجا وجود داشته باشد قوه قضاییه برخورد می کند.

ارسال نظر: