ثبت نهمین روز آلوده تهران در امسال

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

کدخبر: 2081045

انباشت آلاینده‌های جوی باعث شد آسمان پایتخت برای هشتمین روز سال به شرایط اضطراری برسد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، امروز دویست‌ و هشتاد و نهمین روز سال 95 است. نتایج سنجش کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد میانگین شاخص هوای دوشنبه روی عدد 142 و هوای ناسالم برای همه افراد جامعه است.

روز شنبه نیز شاخص هوای تهران روی عدد 139 بود و طی 24 ساعت شاخص 14 رتبه بالاتر رفت. این افزایش آلاینده‌ها در حالی است که طی زمان مذکور طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد اجرا شده و تنها خودروهای فرسوده خارج از طرح، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و کامیون‌های فعال در شب هوا را به سمت آلودگی پیش‌ برده‌اند. ایستگاه‌های پارک قائم با 179 و شهرداری منطقه 4 با 176، آلوده‌ترین نقاط تهران بودند.

به گزارش «نسیم آنلاین»، ایستگاه‌های دانشگاه شریف (منطقه 2)، شادآباد (منطقه 18) و شهرداری منطقه 2 با شاخص کیفی 171، 170 و 170 آلوده ترین مناطق جوی شهری تهران دراین مدت بودند.

همچنین طی 24 ساعت گذشته کیفیت هوا تنها در دو ایستگاه های گلبرگ و اقدسیه(مناطق 8 و 1) شهر تهران به ترتیب با شاخص 95 و 96 سالم بوده است.

در سال‌جاری، هوا 15 روز پاک، 211 روز سالم، 54 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 9 روز ناسالم برای همه بوده است. مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده حکایت از برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در روز جاری دارد. این شرایط همچنان برای روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته نادری، طی 2 روز آینده پارامتر دما روند کاهشی خواهد داشت. نتایج پیش‌بینی آلودگی هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی نامطلوب در روز جاری بوده و پیش‌بینی می‌شود با کاهش نسبی غلظت ذرات معلق تا فردا، کیفیت هوا به‌طور نسبی بهبود یابد.

ارسال نظر: