سیف در همایش "بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت":

کاهش نرخ ارز در روزهای آینده ادامه دارد/ روند فعلی بازار ارز طبیعی و عادی است

کدخبر: 2081112

رئیس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: روند فعلی بازار ارز برای فعالان اقتصادی و بازرگانان طبیعی و عادی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: ولی الله سیف در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، درباره نرخ مطلوب دلار در کانال قیمتی 3600 تومان اظهار داشت: برخی تیترهای رسانه ها به این موضوع اختصاص یافته بود که سوءتفاهمی را به همراه داشت.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی در حوزه گشایش های اعتباری افزود: بر اساس این بخشنامه در لحظه گشایش اعتبار 10 درصد به صورت ریالی طبق نرخ علی الحساب 3600 تومان برای هر دلار پیش پرداخت صورت می گیرد که تا زمان معامله اسناد نزد بانک گشایش کننده اعتبار به عنوان پیش پرداخت باقی می ماند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه دو نرخ مقایسه ای در این زمینه وجود دارد و هر کدام کمتر بود می تواند مبنای محاسبه قرار گیرد، تصریح کرد: یک نرخ، نرخ بازار آزاد است و یک نرخ ، نرخ مبادلاتی است. به این ترتیب یک حاشیه امن برای گشایش کننده ارز ایجاد می شود و دامنه ریسک افراد پوشش داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه روند آرامش و کاهش قیمت ارز در بازار ارز برقرار است، گفت: نرخ دلار از قله سنتی سالیان گذشته روندی کاهشی را در پیش گرفته و بازار به ثبات رسیده است.

سیف از کاهش نرخ ارز در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: روند فعلی بازار ارز برای فعالان اقتصادی و بازرگانان طبیعی و عادی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

ارسال نظر: