در دیدار با آیت‌الله علم الهدی عنوان شد

وزیر ارشاد: قبل از اینکه در تریبون قضاوت کنید، گفتگو کنید/ می‌شود در فضای گفتگو مسائل را پیش برد

کدخبر: 2081173

صالحی امیری گفت: از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تقاضا داریم قبل از اینکه در تریبون راجع به موردی قضاوت عمومی کنید، گفتگو کنید؛ ما با شما صحبت می‌کنیم، اگر شما ما را قانع کردید ما آن برنامه را اجرا نمی‌کنیم و اگر ما شما را قانع کردیم، برنامه را اجرا می‌کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: صالحی امیری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: در دو سال اخیر پیرامون مشهد 2017 اقدامات شایسته‌ای انجام شده است و ما باید از امروز به بعد بر روی اهداف خود کار کنیم؛ پنجم بهمن افتتاحیه رسمی مشهد 2017 را خواهیم داشت که شخصیت‌های بسیاری از کشور‌های جهان اسلام در آن حضور می‌یابند.

وی افزود: ما باید هدف‌گذاری کنیم و گفتمان رضوی را به جهان معرفی نماییم، اگر به دنبال امنیت هستیم مشهد از نظر زیارت و سیاحت امن‌ترین شهر جهان است و به واسطه آن وحدت میان رهبران فرق اسلامی ایجاد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از برنامه‌ها بنا شده است که از فجر امسال تا فجر سال آینده باشد؛ ما در تلاش هستیم که از همه دنیا به مشهد بیایند؛ بایستی برای مردم مشهد و خراسان نسبت به رخداد مشهد 2017 احساس محسوسی ایجاد شود و بدانند که این رخداد خوش یمن است.

صالحی با تأکید بر اینکه مشهد باید کانون صنعت فرهنگ در جهان شود، گفت: نقطه آغاز احیای تمدن نوین اسلامی از مشهد است، امسال سال مهمی است و حمایت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و آستان قدس رضوی می‌تواند راهگشای امور باشد؛ سفره فرهنگ رضوی باید در جغرافیای جهان پخش شود.

وی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که دغدغه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به مضجع منور رضوی کمتر از نماینده محترم ولی فقیه نیست، نقطه منتهای آرزوی ما این است که خدمتگذار باشیم؛ رئیس جمهور نیز در جلسه دولت تأکید کرد که این مراسم بایستی با شکوه برگزار و حرمت مشهد حفظ شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بنده نیز در جلسه شورای سیاست‌گذاری اولین محور را افزایش معرفت در جهان اسلام دانستم؛ در هیچ موردی از برنامه‌های پیش رو تعدی به ارزش‌ها مشاهده نمی‌کنیم اما در جامعه بزرگی زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم تضمین دهیم که هیچ اتفاقی نیفتد ولی همه تلاش خود را معطوف می‌کنیم تا در مسیر چارچوب‌ها حرکت کنیم.

صالحی تصریح کرد: حوزه فرهنگ حوزه لطیفی است و باید به دغدغه‌های رهبری در این راستا عمل کنیم، دولت به ارزش‌ها، مبانی و فلسفه فرهنگی و دینی اعتقاد دارد، در حال حاضر در حوزه فرهنگی چالشی نداریم مگر اینکه چالش ایجاد کنند.

وی اذعان کرد: درگذشته جریان ضد انقلاب در خارج از کشور فیلم‌ها را در ماهواره تبلیغ می‌کردند، ما به اهالی رسانه گفتیم که نباید تبلیغ به شبکه‌های ماهواره‌ای داده شود ولی پس از آن متوجه شدیم که شبکه‌های ماهواره‌ای بدون هماهنگی با تهیه کننده و کارگردان فیلم را برای افزایش مخاطب تبلیغ می‌کنند، تولید کننده‌های ایرانی با ضد انقلابی‌ها ارتباطی ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جامعه ما ضد انقلاب را به خوبی می‌شناسد و همه دغدغه‌ها به حوزه فرهنگی وارد نیست، خاطر نشان کرد:

صالحی افزود: اگر قبل از اینکه در تریبون قضاوت کنید که در این شرایط برگرداندن مطلب سخت است، در خارج از فضای رسانه‌ای بگویید راجع به موضوعی ابهام دارم، ما توضیحاتمان را ارائه می‌کنیم؛ شما به شدت به ادله و اثبات پایبند هستید، می‌شود در فضای گفت‌و‌گو مسائل را پیش برد؛ هیچ دولتی تعرض در هیچ حوزه‌ای نداشته است، وظیفه ما ایجاد ثبات و آرامش است.

وی اظهار داشت: باید در جهت رفع دغدغه‌های رهبری گام نهیم، شما اگر ایمان دارید که در این باب باید کار اساسی شود، حمایت می‌کنیم، اگر دغدغه‌ای دارید بنده یا خودم به مشهد می‌آیم و یا معاونینم را می‌فرستم تا در فضای مذاکره و گفت‌و‌گو به نتیجه برسیم.

ارسال نظر: