روایت مفتح از جزئیات دیدار کمیسیون بودجه با رئیس‌جمهور

روحانی:‌ دستور اجرایی شدن قانون اصلاحیه بودجه را ابلاغ کردم/ لزوم دخالت موثرین و فعالان دستگاه‌های دولتی در حوزه اقتصاد

کدخبر: 2081317

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس جمهور در نشست امروز بر لزوم دخالت موثرین و فعالان در دستگاه‌های دولتی در حوزه اقتصاد تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان و سخنگوی کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس ، در تشریح جزئیات نشست امروز اعضای کمیسیون متبوعش با رئیس جمهور اظهار داشت: نشست امروز صبح (14 دی ماه 95) با حضور اعضای کمسیون برنامه و بودجه و حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

وی افزود: جلسه رئیس جمهور با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای صبح امروز ساعت 10 برنامه‌ریزی شده بود؛ تمام اعضای کمیسیون که در جلسه حضور داشتند مباحثی را در خصوص مسائل اقتصادی کشور، موضوعات مربوط به برنامه و بودجه، لایحه برنامه و همچنین لایحه بودجه سال 96 کل کشور و موارد اینچنینی عنوان کردند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین تصریح کرد: علاوه بر مباحث تخصصی درباره برنامه و بودجه، درخصوص ارز و نابسامانی موجود در این بازار مسائلی مطرح شد. مشکلات و مسائل موجود در حوزه عمران و وضعیت نابسامان این حوزه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

« در ادامه نشست، وضعیت نقدینگی نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت چرا که نقدینگی در طول این سال‌ها رشد فراوانی داشته و وضعیت اقتصادی کشور متأثر از این وضعیت مطلوب نیست. بنده نیز شخصا موضوع اجرایی شدن مصوبه قانون اصلاحیه بودجه را تشریح و از رئیس‌جمهور درخواست کردم دستور اجرایی شدن این قانون را ابلاغ کند تا سریعتر اجرایی شود چرا که در ایام پایانی این قانون قرار داریم و این موضوع مطالبه عمومی مردم است که باید اجرایی شود.»

وی بر همین اساس اضافه کرد: هر کدام از اعضا در حوزه‌ای از مسائل اقتصادی کشور مطالبی را مطرح کردند و مباحث مفصلی در خصوص اقتصاد خطاب به رئیس‌جمهور عنوان شد که در نهایت این جلسه دو ساعت به طول انجامید.

مفتح ادامه داد: در ادامه جلسه نیز رئیس‌جمهور در ابتدا از هماهنگی‌هایی که مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه در حوزه مسائل اقتصادی داشت تشکر کرد و در پاسخ به مسائل مطروحه مباحثی را عنوان کرد؛ همچنین بر بحث‌های کلی اقتصادی نیز تأکید کرد و سپس در رابطه با لایحه برنامه و بودجه آمادگی و همکاری با مجلس را اعلام کرد تا لوایح مهم برنامه پنج ساله و لایحه برنامه به درستی به انجام برسد.

مفتح تصریح کرد: روحانی همچنین در حوزه مسائل اقتصادی با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه بر ضرورت ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های مختلف در حوزه اقتصاد و دخالت موثرین و فعالان در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد. همچنین حضور فعالانه دستگاه‌های مذکور در حوزه اقتصاد را مورد تاکید جدی قرار داد که در نهایت پس از جلسه دو ساعته مباحث خوب و مفیدی برای اقتصاد کشور و همچنین لوایح برنامه و بودجه مطرح شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: البته در خصوص تأکیدی که درباره اجرایی شدن قانون اصلاحیه بودجه داشتم در پایان جلسه یکی از اعضا این موضوع را مجددا تأکید کرده و خواستار پاسخ رئیس‌جمهور در این رابطه شد که گویا روحانی به وی پاسخ داده بود که دستور اجرایی شدن این قانون را ابلاغ کرده است. هرچند بیشتر پاسخ رئیس جمهور در حوزه مسائل کلان و کلی بود و روی هیچکدام از مباحث مطرح شده به صورت جزئی ورود نکرد؛ در حقیقت روال به گونه‌ای نبود که به صورت جزئی به سوالات نمایندگان پاسخ داده شود.

ارسال نظر: