قطعا اشتباهی صورت گرفته است

رهنما: به چه دلیل برادر دو شهید اجازه حضور در انتخابات کاراته را ندارد؟

کدخبر: 2081345

سرمربی سابق تیم ملی کاراته ایران گفت: همیشه گفته‌اند خانواده شهدا به گردن ما حق دارند اما به چه دلیل برادر دو شهید اجازه حضور در انتخابات کاراته را ندارد.

مسعود رهنما در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص عدم حضور محسن آشوری در میان کاندیدهای تایید صلاحیت شده فدراسیون کاراته اظهار داشت: قطعا اشتباهی در این خصوص صورت گرفته است چرا که آشوری خدمات ارزشمند و بی‌نظیری در کاراته ایران انجام داده است. اما مگر می‌شود برادر دو شهید و کسی که فرزاندان شهدا را در خانه خود بزرگ کرده است نتواند در انتخابات فدراسیون کاراته ورود کند.

وی ادامه داد: ما تا الان به خاطر بزرگواری آشوری سکوت کرده بودیم اما به کسانی که خوابی بر خود دیده‌اند تا کاراته را به گذشته بازگردانند هشدار می‌دهم دست از اقدامات خود بردارند.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته ایران تصریح کرد: جایگاه افراد در کاراته ایران مشخص است و من برخلاف عده‌ای بدون رانت و از روستا به این جایگاه رسیده‌ام. برخی‌ها فکر کردند که می‌توانند کاراته را به انحصار قبلی بازگردانند. من نسبت به آشوری و مهربانی‌های بیش از حد او نقد دارم چرا که این مسئله عده‌ای را به اشتباه انداخت تا نسبت به او اقداماتی انجام دهند.

وی ادامه داد: قطعا از امروز همین افراد که آشوری را به مسلخ بردند و برای او توطئه چیدند به او زنگ خواهند زد تا از محبوبیت او به نفع خودشان استفاده کنند. من از آشوری عاجزانه خواهش می‌کنم که به هیچ وجه جانب هیچ کسی را خصوصا آنهایی که انواع گزارش‌های ناحق را دادند را در انتخابات نگیرد و اجازه دهد هر کسی قصد ریاست دارد برای خودش در این میدان فعالیت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان تصریح کرد: من به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته و نه به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان از مقام عالی وزارت درخواست می‌کنم نسبت به این قضیه ورود کنند. همیشه گفته‌اند خانواده شهدا به گردن ما حق دارند اما به چه دلیل برادر دو شهید اجازه حضور در انتخابات کاراته را ندارد.

وی افزود:. من با تمام وجودم این قضیه را پیگیری می‌کنم. مقام عالی وزارت نیز در خصوص کسانی که دارای کرسی‌های بین‌المللی هستند، دستور دادهاند تا صحبت‌های آنها شنیده شود و من مطالبه بخشی وسیعی از جامعه کاراته را به گوش مسئولان عالی رتبه خواهم رساند.

رهنما خاطر نشان کرد: قطعا اشتباهی در این خصوص صورت گرفته است و نباید کسی که نظام 20 سال برای او هزینه کرده است را از ورزش دور کنیم. سیاست ورویکرد وزارت ورزش این است که از مهماندوست کردن نخبه‌گان ورزشی جلوگیری شود و به همه نخبه‌گان اجازه فعالیت در همه عرصه‌ها داده شود.

سرمربی سابق تیم ملی در خصوص شایعاتی که مبنی بر تغییر نمایندگان مربیان و باشگاه‌ها برای حضور در مجمع فدراسیون کاراته شنیده می‌شود، گفت: من نیز این شایعات را شینده‌ام. مگر می‌شود پرافتخارترین سرمربی تاریخ کاراته ایران که در حال حاضر سرمربی تیم ملی است را برای مجمع تغییر بدهیم. دو تیم اول و دوم لیگ وتیم‌های صاحب نام کاراته ایران مشخص است و نباید دچار تغییر شوند. جامعه کاراته در حال حاضر نسبت به این نکات ریزبین است و اگر این اتفاق افتاده باشد برای من نیز جای سوال خواهد بود.

ارسال نظر: