سازمان ملل اعلام کرد

دی‌میستورا در مذاکرات آستانه مشارکت نمی‌کند

کدخبر: 2081380

سخنگوی رسمی سازمان ملل متحد از مشارکت نکردن فرستاده ویژه این سازمان در امور سوریه، در مذاکرات آستانه درباره بحران سوریه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از "آناتولی" نوشت: "استفان دوگاریک" سخنگوی سازمان ملل، روز سه‌شنبه اعلام کرد که «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه این سازمان در امور سوریه، هرگز در مذاکرات برنامه‌ریزی شده آستانه درباره بحران سوریه، مشارکت نخواهد کرد.»

این سخنگو در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد: «از نظر سازمان ملل متحد، مذاکرات آستانه رقیبی برای مذاکرات ژنو درباره این بحران نیست.»

وی گفت: «آقای استفان دی‌میستورا در آن مذاکرات مشارکت نخواهد کرد ولی یک مسئول دیگری از سازمان ملل در آنجا حضور خواهد داشت. در صورتی‌که نام این مسئول مشخص شود من آن را به شما اعلام خواهم کرد.»

دوگاریک در ادامه گفت: «دی‌میستورا به تلاش‌های خود برای حل بحران سوریه ادامه می‌دهد.»

گفتنی است که توافق آتش‌بس در سوریه از روز جمعه گذشته (30 دسامبر گذشته) با موافقت طرفین درگیر و براساس تفاهم ترکیه و روسیه، وارد مرحله اجرایی شده است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این توافق، مذاکرات سیاسی بین نظام و معارضان در آستانه، پایتخت قزاقستان و با نظارت سازمان ملل، ترکیه و روسیه تا قبل از ژانویه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: