مجمع سالیانه سرمایه‌گذاری صنعت بیمه با تاخیر در دیماه برگزار می‌شود

شرکت وابسته به بیمه مرکزی برای دومین سال متوالی زیانده شد

کدخبر: 2081404

شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه با سرمایه ۷۵۰ میلیارد ریالی در سال گذشته هم به دلیل زیان دهی سودی برای تقسیم نداشت، بنابراین این دومین سال خواهد بود که شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه زیانده می شود.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» ، کانال «نود اقتصادی» نوشت: رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه، تاخیر در برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت متبوع خود در یکماه اخیر را ناشی از تغییرات در ترکیب هیات مدیره این شرکت دانست و اعلام کرد که به طور قطع مجمع عادی سالیانه سرمایه گذاری صنعت بیمه در دیماه برگزار می شود.

در حال حاضر،"منصور علی رحیمی باغ ابریشمی"، به نمایندگی از بیمه مرکزی، "محمد مهدی محمودی" به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی،"علی لطفی"،"سید محمد باقر غروی نخجوانی" و"حسین نراقی"در ترکیب هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه حضور دارند.

شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه درسال 75 تاسیس شده که درحال حاضر بیمه مرکزی با 21.2 درصد،صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی با 10 درصد، سرمایه گذاری آتیه دماوند با 9.3 و بیمه ایران با 3.3 درصد در زمره سهامداران اصلی این شرکت به شمار می روند.

"منصور علی رحیمی باغ ابریشمی"، به جای سید مرتضی حسنی عقدا،ریاست هیات مدیره این شرکت سرمایه گذاری را عهده دار شده اشت.

وی، در گفتگو با «نود اقتصادی» سوددهی شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در مجمع پیش رو را امری بعید دانست و گفت که زیان شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه چندان هم قابل توجه نخواهد بود.

گفته می شود که شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه با سرمایه 750 میلیارد ریالی در سال گذشته هم به دلیل زیان دهی سودی برای تقسیم نداشت، بنابراین این دومین سال خواهد بود که شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه زیان ده می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه خبرداد که این شرکت از عرصه ساخت وساز خارج خواهد شد زیرا موضوع اساسنامه آن،سرمایه گذاری درسهام شرکت های بورسی است.

درحال حاضر شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه، قرار دادی برای ساخت و تکمیل پروژه اداری و تجاری خیام در منطقه 22 شهرداری تهران داردکه قرار بوده از تابستان سال 95 پیش فروش یا فروش یکجای واحدهای آن اجرایی شود.

ظاهرا، 75 درصد از کل پروژه ساختمانی مذکور سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه بوده که گفته می شود از 12 هزار مترمربع واحدهای تجاری سهم این شرکت 67 درصد بوده و کل سهام واحدهای اداری پروژه گلستان خیام مربوط به شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه(سهامی عام) است.

به گفته رحیمی باغ ابریشمی، بیمه مرکزی با توجه به استفاده از ذخایر بیمه ای ، ترجیح می دهد تا منابع مالی خود را در نقاطی سرمایه گذاری کند که بازدهی آن لا اقل از سود بانکی بیشتر باشد و ادامه داد که بیمه مرکزی برنامه ای برای کاستن از حجم سهام خویش در شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه ندارد.

وی، گفت که مدیریت کنونی در شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه به دنبال شفاف سازی درشرکت مذکور است و پیرامون احتمال بروز تخلف مالی در این شرکت یا شرکت های تحت پوشش هم گفت که هنوز به این مرحله نرسیده که بتواند پیرامون آن اظهار نظری داشته باشد، زیرا صورت‌های مالی هنوز به دستمان نرسیده است.

یافته های «نوداقتصادی» از صورت های مالی و حسابرسی شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه نشان می دهد که در سنوات قبل، شرکت صبا بیمه ایرانیان، شرکت فرعی، اقدام به انعقاد قراردادی تحت عنوان مشارکت به میزان 30,000 میلیون ریال با بیمه مرکزی کرده که موضوع قرارداد "مشارکت در امر بازرگانی" با حداقل سود علی الحساب سالیانه 25 درصد بوده ، هر چند که اصل و فرع بدهی مزبور در سررسید پرداخت نشده است.

ارسال نظر: