درواکنش به خبر توقف فیلمبرداری فیلم "ماجرای نیمروز":

مهدویان: نه تایید می‌کنم و نه تکذیب!

کدخبر: 2081539

محمدحسین مهدویان از جمله کارگردان‌های جوان کشور است که تا به حال ۳ مجموعه بلند "آخرین روزهای زمستان"، "ایستاده در غبار" و "ماجرای نیمروز" را ساخته و قرار است سومین اثرش در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آید.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ محمدحسین مهدویان از جمله کارگردان جوان کشور به شمار می رود که تا به حال 3 مجموعه بلند «آخرین روزهای زمستان»، «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» را ساخته و قرار است سومین اثرش را در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش بگذارد.

مهدویان تا به امروز تمام آثارش چه آثار بلند سینمایی و چه آثار مستندش حول محور انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است و نشان داده می تواند کارهای بزرگ و خلاقانه ای را در حوزه سینما و تلویزیون بسازد، به گونه ای که «ایستاده در غبار» این کارگردان توانست به نوعی ژانر جدیدی در سینما ایجاد کند، ژانری که تا قبل از آن کمتر کسی جرات نزدیکی به آن را پیدا کرده بود.

«ماجرای نیمروز» مهدویان هم به خاطر موفقیتی که این کارگردان در «ایستاده در غبار» کسب کرد، از جمله فیلم هایی است که طبیعتا مخاطبان زیادی را در زمان اکران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با خود همراه خواهد کرد، فیلمی که به وقایع تابستان سال 1360 می پردازد و مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

با وجود محمدحسین مهدویان «ماجرای نیمروز» را با همکاری و تهیه کنندگی محمود رضوی می سازد، ولی 21 آذر ماه خبر توقف فیلمبرداری این فیلم در رسانه ها منتشر شد و مهدویان نیز در واکنش به این اخبار تنها به یک جمله اکتفا کرد: «نه تایید می‌کنم و نه تکذیب ! » البته این مهم به دلیل عدم تامین بودجه بود ولی تنها چند روز بعد از انتشار این خبر، فیلمبرداری کار از سر گرفته شد و 13 دی ماه فیلمبرداری کار به طور کامل به پایان رسید.

«ماجرای نیمروز» نیز مانند بسیاری از فیلم های متقاضی حضور در جشنواره به طور همزمان علاوه بر فیلمبرداری، کارهای تدوین آن نیز دنبال می شد تا فیلم به موقع به جشنواره فیلم فجر برسد.

آخرین ساخته محمدحسین مهدویان با انجام مراحل فنی و صداگذاری تقریبا آماده نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شده و نسخه اولیه آن نیز به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شد و بازبینی هیات انتخاب هم قرار گرفته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:در محله‌های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

از عوامل تولید «ماجرای نیمروز» می توان به فیلمنامه: محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، تدوین: سجاد پهلوان زاده، صدابردار: هادی ساعد محکم، صدا گذار: مهرشاد ملکوتی، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه: محسن روزبهانی، برنامه ریز: وحید کاشی، دستیار اول کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس: سحاب زری باف، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی، فضای مجازی: آریان امیرخان، مجری طرح: کامران حجازی و تهیه کننده: سید محمود رضوی اشاره کرد .

ارسال نظر: