وزیر سابق بهداشت:

قابلیت ارزآوری طب سنتی می‌تواند از نفت بیشتر باشد

کدخبر: 2081758

وزیر سابق بهداشت با اشاره به توانایی‌های طب سنتی در برطرف کردن مشکلات کشور گفت: با پرداختن به طب سنتی می‌توانیم بسیاری از مشکلات کشور به خصوص مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم؛ قابلیت ارزآوری طب سنتی می‌تواند از نفت بیشتر باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدحسن طریقت منفرد در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره حمایتهای بودجه‌ای از طب سنتی اظهار کرد: برخی از نهادها هستند که نیازی به بودجه ندارند بلکه با توانایی‌های که این نهادها دارند می‌توانند بخشی از بودجه کشور را تامین کنند و طب سنتی از این موارد است.

وی با توانمند دانستن طب سنتی و نقش‌آفرینی برای حل مشکلات کشور ادامه داد: برای طب سنتی و نهادهای مشابه نه‌تنها بودجه نمی‌خواهیم بلکه با جدی دانستن نقش آن در حوزه پیشگیری و درمان می‌توانیم از برخی هزینه‌های اضافی در این حوزه جلوگیری کنیم.

وزیر سابق بهداشت درباره امکان نقش‌آفرینی طب سنتی در صادرت و ارز‌آوری از این طریق یادآور شد: از دیگر عرصه‌هایی که طب سنتی می‌تواند نقش‌آفرینی داشته باشد، کشت و صادرات گیاهان دارویی مخصوصا گیاهان دارویی خاص با توجه به اقلیم ایران است.

طریقت منفرد با بیان اینکه قابلیت ارز‌آوری طب سنتی می‌تواند از نفت بیشتر باشد، افزود: با پرداختن به این حوزه هم نیاز به اختصاص بودجه به این دست نهادها حل می‌شود و هم با هزینه‌ اندک می‌توانیم اشتغال‌زایی خوبی در این عرصه داشته باشیم که این کار در واقع گام برداشتن در عرصه‌ اقتصاد مقاوتی است.

وی یادآور شد: تمام این موارد گفته شده فرصتهایی است که با پرداختن به طب سنتی برای ما ایجاد می‌شود اما مشکلی که منجر می‌شود اهداف میسر نشود زیرمجموعه قرار گرفتن بسیاری از این بخشها ذیل دولت است.

وزیر سابق بهداشت با اشاره به توانایی‌های طب سنتی در درمان خاطرنشان کرد: بنده اشخاصی را می‌شناسم که با مراجعه به ماساژ‌درمانی اکثر مشکلات حرکتی آنها برطرف شده و حتی خود بنده یک سری مشکلات داشتم که با توجه به توصیه‌های تغذیه‌ای متخصصان طب سنتی این مشکلات رفع شده است.

طریقت منفرد ادامه داد: در حال حاضر دنیا به دنبال جوان‌سازی پوست است و برای این کار ،کرمهای را درست کرده که با از بین بردن سلولهای مرده پوست در نتیجه تعرق و تنفس راحتر پوست همچنین دفع مواد زائد از طریق سلولهای پوستی به این مهم دست پیدا می‌کنند اما حکمای طب سنتی ما صدها سال پیش با توصیه به استفاده از کیسه در استحمام راه ساده برای جوانسازی پوست به ما آموزش داده‌اند.

ارسال نظر: