دادستان کل کشور:

اختلاف بین دولت و قوه قضاییه، اختلاف دو برادر است/ رونمایی از کارت ضابطین عام دادگستری +عکس

کدخبر: 2081784

دادستان کل کشور گفت: اختلاف بین مسئولان دولت و قوه قضاییه خانوادگی است و دشمن آتش بیار معرکه شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در خصىوص اختلاف بین روسای دو قوه (دولت و دستگاه قضا) گفت: این اختلافات خانوادگی است و متأسفانه دشمن آتش بیار معرکه شده است.

وی گفت: بالاخره دو برادر و دو عضو یک خانواده اختلافی پیدا کرده اند که حل می شود.

دادستان کل کشور افزود: امیدواریم مسئولین مانع از این شوند که دشمن از این موضىوع بهره برداری کند و با تدبیر و حسن رفتار این مساله حل می شود و چیز مهمی نیست که اینقدر روی آن مانور بدهیم.

وی در خصوص بدهکاران بانکی گفت: بدهکاران بانکی باید بدانند که به شدت تحت تعقیب هستند دادستانی تهران آن مواردی که مربوط به تهران است را با جدیت تعقیب می کند.

منتظری گفت: قوه قضاییه در این زمینه اصرار دارد و موکدا مساله را تعقیب می کند تا حقوق بیت المال استیفا شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در مراسم رونمایی کارت ضابطین عام دادگستری اظهار داشت: یکی از وظایف مشترک بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی در دادستانی کل و در راستای قانون جدید آیین دادرسی کیفری از امروز اجرا می شود.

وی ادامه داد: بحث تحقیقات اولیه در پرونده ها موضوع مهمی است و نیروهای وابسته به ناجا از سوی قوه مشخص می‌ شوند، آموزش لازم را می‌بینند و بعد از سوی قوه قضاییه برای این ضابطان کارتی صادر می‌شود که بتوانند تحقیقات را انجام دهند.

دادستان کل کشور گفت: امیدواریم این بار سنگینی که قانون بر عهده ما گذاشته بتوانیم با همکاری ناجا به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم 200 هزار نفر در سراسر کشور مشمول این قانون شوند که از تهران آغاز شده و امیدواریم هر چه سریعتر سراسر کشور تعمیم یابد زیرا طبق قانون اگر تحقیقات از این طریق صورت نگیرد، فاقد اعتبار است و ما وظیفه داریم قانون را به طور کامل رعایت کنیم.

منتظری با اشاره به صدور کارت ضابطان عام و خاص گفت: بیشتر پرونده های ما مشمول ضابطان عام است و ضابطان خاص شامل پلیس های تخصصی و نهادهایی است که مسایل امنیتی را پیگیری می کنند که باید آموزش ببینند و زیر نظر دادستان کار کنند.

وی گفت: البته هنوز به ضابطان خاص ورود نکردیم و آئین نامه اجرایی آن مراحل نهایی خود را طی می کند. و در دست رئیس قوه قضائیه است و در آینده نزدیک تصویب و ابلاغ می شود.

دادستان کل کشور گفت: وقتی یک قانونی تصویب می شود باید به لوازم آن هم ملتزم بود. واقع امر این است که اجرای این ماده اعتبارات لازم را می طلبد آن هم آموزش مستمر 200 هزار نفر. بایستی با همکاری نیروی انتظامی زمینه آموزش 200 هزار نفر را در سراسر کشور فراهم کنیم و باید برای این امر، مجلس و دولت اعتبارات لازم را در اختیار قوه قضائیه قرار دهد.

وی با بیان اینکه کارت های ضابطیت هر سه سال یکبار باید تمدید شود گفت: برای نظارت بر این فرد، حتما باید در تهران یک ستادی را تشکیل دهیم تا سیاست گذاری این کار به لحاظ مدیریت مواد آموزشی و صدور کارت انجام شود.

ارسال نظر: