پیرهادی مطرح کرد:

ورود شورای شهر به ساماندهی تاکسی‌های آنلاین

کدخبر: 2081801

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که ساماندهی تاکسی‌های آنلاین همانند اسنپ منجر به افزایش امنیت شهروندان می‌شود از ورود شورای شهر به این موضوع در قالب مصوبه‌ای با موضوع ساماندهی تاکسی‌های شخصی، پلاک شهرستان و آنلاین خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت تاکسی های آنلاین همانند اسنپ در سطح شهر تهران اظهار کرد: این تاکسی ها حتما باید ساماندهی شوند.

وی با تاکید بر این که این نوع تاکسی ها یا هر نوع تاکسی دیگری که به ارایه خدمات به هر شکلی به مردم می پردازد باید با عبور از مبادی قانونی ساماندهی شوند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته مصوبه ای در مورد ساماندهی انواع خودروهایی که اکنون خارج از نظارت سازمان تاکسیرانی فعالیت می کنند، داشت. در بررسی جزییات این مصوبه حتما موضوع تاکسی های آنلاین نیز گنجانده می شود تا ضمن ساماندهی و رفع نگرانی مردم در این مورد، موضوعی درآمدزا برای شهر تهران نیز شود.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: فعالیت این تاکسی ها همانند تاکسی های تلفنی است با این تفاوت که ابزار آنها به وسیله ای الکترونیک در قالب فضای مجازی تغییر یافته است ما نیز از این شیوه ارایه خدمات استقابل می کنیم اما شخص حقیقی که به این صورت به ارایه خدمات می پردازد باید مجوزهای لازم را دریافت کند تا گمنامی ای که وجود دارد منجر به خطر احتمالی برای شهروندان نشود. پیرهادی با بیان این که بر اساس اطلاعات به دست آمده تاکسی های آنلاین در تهران تنها به ثبت رسیده و اقدامی در مورد ارایه مجوز به آنها صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: طبعا قانونگذار این موضوع را رها نکرده و مشخص کرده است که ارایه مجوز ساماندهی تاکسی های آنلاین بر عهده کدام سازمان و نهاد است. تصور ما بر این است که اتحادیه تاکسی سرویس ها که تحت نظارت وزات بازرگانی است باید عهده دار این موضوع شود. وی تاکید کرد: اما اتحادیه نیز نباید گروهی که به ارایه خدمات با کیفیت و قیمت پایین پرداخته اند را به گونه ای ساماندهی کند که دقیقا منجر به کیفیت پایین و افزایش قیمت شود. در غیر این صورت باید مسئولین مرتبط مداخله کرده و از افزایش قیمت و کاهش کیفیت جلوگیری کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که استفاده تاکسی های آنلاین از فضای مجازی منجر به کاهش قیمت ها شده و این موضوع از دید ما خوب و اقتصادی است، عنوان کرد: این امر با توجه به کیفیت خدماتی که تاکسی های آنلاین در سطح شهر دارند قابل تقدیر است اما باید حتما مجوز های لازم را دریافت کنند تا در صورت بروز نگرانی و شکایت شهروندان بدانند باید به کدام مرجع رسیدگی کننده مراجعه کنند.

وی با اشاره به این که دلیل تلاش برای ساماندهی تاکسی های آنلاین و نیز تاکسی های پلاک شهرستان و شخصی افزایش امنیت برای شهروندان است، تاکید کرد: اگر تا این لحظه اقدامی موثر در این حوزه صورت نگرفته است، به این معنی است که باید نظارت خود را قوی تر کنیم.

منبع: افکار

ارسال نظر: