گزارش «نسیم آنلاین»: دولت روحانی زائرین کربلا را سرکار گذاشت

تقدیر آخوندی از راه‌آهن بابت پروژه‌ای که هنوز کلنگ آن هم نخورده!/ سفر ریلی به کربلا همچنان در ایستگاه وعده‌ها

کدخبر: 2081845

در حالی وعده سفر ریلی به کربلا، به یکی از موضوعات ثابت سخنرانیهای رئیس جمهور در سفرهای استانی در نزدیکی ایام اربعین در سال های اخیر تبدیل شده است که هنوز کلنگ پروژه خط ریلی شلمچه ـ بصره به عنوان شرط لازم تحقق این هدف هم نخورده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: سفر ریلی به کربلا زمانی محقق می‌شود که خط ریلی 32 کیلومتری حد فاصل شلمچه تا بصره احداث شود و ارتباط بین راه آهن ایران و عراق برقرار گردد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، در همین راستا، 10 دی ماه 93، توافقی بین وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل عراق به امضا رسید تا بهره برداری از این خط ریلی در اربعین سال ۹۵ آغاز شود. چند ماه پس از عقد این تفاهم نامه در 24 فروردین ماه ۹۴، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پیش از عزیمت به عراق در مصاحبه ای ابراز امیدواری کرد که با همکاری طرف عراقی، طراحی پل تک پایه بر روی اروند توسط ایران، تا پایان خردادماه نهایی و عملیات اجرایی آن در تیرماه آغاز شود.

17 بهمن ماه همان سال، حسن روحانی، رئیس جمهور در سفر استانی خود در خراسان رضوی موضوع " سفر ریلی به کربلا" اشاره کرد و گفت: «با اتصال راه‌آهن کشور به شهر بصره در عراق ، امیدوارم مردم عزیز و زائران اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین سال آینده (اربعین سال ۹۵) با قطار به زیارت مرقد مطهر امام سوم شیعیان شرفیاب شوند». اما خبری از بهره برداری از این پروژه نشد و نهایتا رئیس جمهور چند روز مانده به اربعین امسال (26 آبان ماه) در جمع مردم استان البرز گفت: «امیدواریم به زودی راه‌آهن ایران به راه‌آهن عراق در بصره متصل شود تا مردم در ایام اربعین و هر زمان دیگری از این طریق به عتبات عالیات و به ویژه به کربلای معلی مشرف شوند» .

مسکنی موقت برای فراموشی وعده های تحقق نیافته احداث خط ریلی شلمچه-بصره

به گزارش «نسیم آنلاین»، این وعده جدید رئیس جمهور برای سفر ریلی به کربلا در حالی مطرح شده است که پس از گذشت بیش از 2 سال از وعده های مسئولین ارشد دولتی در خصوص اتصال ریلی 32 کیلومتری شلمچه تا بصره ، اربعین امسال شاهد راه اندازی قطار مسافری تهران ـ کربلا بودیم بدون آنکه حتی کلنگ این پروژه به زمین بخورد!

جابجایی زائران حسینی در اربعین امسال توسط قطار از تهران تا کربلا به این صورت انجام می شد که مسافران پس از رسیدن به شلمچه سوار اتوبوس شده و پس از طی مسیر 32 کیلومتری مجددا در بصره سوار قطار شده و از آن جا عازم کربلای معلی می شدند. چند هفته پس از راه اندازی این شیوه خاص جابجایی مسافر در محور مذکور بود که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با ارسال لوح تقدیری از زحمات و تلاشهای سعید محمدزاده، مدیرعامل شرکت راه آهن و همچنین مدیران و کارکنان این شرکت در به انجام رسیدن حماسه بزرگ اربعین حسینی قدردانی کرد. در بخشی از متن پیام تقدیر وزیر راه و شهرسازی در تاریخ 5 دی ماه آمده است: «باید اذعان داشت امسال بیش تراز سالهای گذشته فراهم آوردن شرایط و امکانات سفر و عزیمت زائران از اقصی نقاط کشور به کربلای معلی و همچنین آماده سازی زیرساخت های ریلی با همت و تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران حوزه راه آهن به بهرترین نحو ممکن صورت پذیرفته و موجبات خرسندی تمامی بهره برداران از این خدمت و مسئولین ارشد کشوری گردید» .

حال سوال اینجاست که مسئولین ارشد دولت یازدهم و بخصوص مدیران وزارت راه شهرسازی تا چه زمانی می خواهند در کنار دادن وعده در سفرهای استانی به مناسبت های مختلف و تقدیر از زیر مجموعه های خود برای اجرای کارهای حداقلی و نمایشی، اقداماتی رو به جلو و واقعی در این زمینه انجام دهند.

ارسال نظر: