جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

بیش از ۲.۴ میلیون زائر ایرانی امسال در اربعین حسینی رهسپار عراق شدند

کدخبر: 2081852

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بیش از ۲.۴ میلیون زائر ایرانی امسال از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در اربعین حسینی رهسپار عراق شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مسعود شوشتری عصر امروز در جمع شماری از مسؤولان استان سمنان ضمن تقدیر از همه موکب‌داران و خیران سمنانی اظهار داشت: امروز در کنار فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق، به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، سازمانی ثابت و کمیته‌ای مستقل بعد از 11 سال از عمر تشکیل این ستاد حضور داشتیم.

وی با اشاره به حضور ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال‌های گذشته افزود: حضور ما در سال‌های گذشته به‌صورت مستقل نبود و در کنار سازمان حج و زیارت به خدمت‌رسانی مشغول بودیم؛ اما در سال جاری به حول و قوه الهی کمیته اسکان، تغذیه و پشتیبانی مردمی بر عهده ستاد بازسازی قرار گرفت.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان داشت: کمیته اسکان، تغذیه و پشتیبانی مردمی در همه استان‌ها فعال بود و توانستیم 4 میلیون پخت غذا در هر روز و 800 هزار نفر اسکان داشته باشیم که درمجموع در 10 روز فعالیت این کمیته، 40 میلیون غذا طبخ شد و در اختیار زائران قرار گرفت.

شوشتری با اشاره به اینکه پخت این مقدار غذا بی‌شک همراه با ساماندهی تعداد زیادی آشپز، نانوا و نیروی انسانی که بعد از هر وعده غذایی به شست‌وشوی ظروف و دیگ‌ها بپردازند بود، گفت:‌ بیش از 25 هزار نفر خادم از طریق ستاد بازسازی پس از تهیه ویزا عازم عراق شدند.

وی با بیان اینکه پذیرایی از این حجم زائر کاری بزرگ و فراتر از تصور است، عنوان کرد:‌ خوشبختانه ما نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش خدمات‌رسانی به زائران را داشتیم.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان داشت: در 15 روز از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه بیش از دو میلیون و 400 هزار زائر رهسپار عراق شدند و باید گفت هیچ مشکلی در این اعزام‌ها به‌جز حادثه تلخ حله و ورود تعدادی از افراد از کشور به مرز عراق به‌صورت غیرقانونی وجود نداشت.

ارسال نظر: