بزرگداشت سلیم موذن‌زاده برگزار می‌شود

کدخبر: 2081960

آیین پاسداشت استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی ۲۰ دی‌ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیین پاسداشت زنده‌یاد استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی، مداح اهل بیت (ع) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در یادداشت کوتاهی به بهانه برگزاری این مراسم آورده است: «بزرگداشت زنده‌یاد استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی، پاسداشت بی‌قراری روحی عاشق است در پیوستن به مبدا کل زیبایی‌ها و شکوفایی‌ها؛ پاسداشت جان‌های شایق و شکفته‌ای که در حماسه عاشورا جز زیبایی و جمال ندیده‌اند و هنر خویش را وقف روایت آن عشق ناب نموده‌اند. اکنون که «مرصع‌خوان خورشید» به ملاقات یار، بار یافته است، در یادبود آن نادره دوران با حضور هنرمندان و فرهیختگان، مجلس ذکری آراسته‌ایم تا کام جان به تجرع نوای «سلیم» تازه کنیم.

سلیم موذن‌زاده اردبیلی در سال 1315 در محله تازه شهر اردبیل چشم بر جهان گشود. صدای خوب در خانواده او موروثی بوده و شیخ فرج اردبیلی پدر بزرگ، شیخ کریم پدر استاد سلیم و تمام برادرانش به نام‌های شادروانان نعیم، رحیم و داوود موذن‌زاده اردبیلی از صدای بسیار خوب برخوردار بودند که همه آن‌ها از این نعمت الهی در راه ترویج مکتب اهل بیت (ع) بخصوص مناقب و مصائب چهارده معصوم (ع) و عزاداری های محرم بهره جستند.

مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی بیش از 60 سال از عمر خویش را صرف اجرای برنامه‌های نوحه‌خوانی و مداحی کرده بود. از او حدود دوهزار و 500 عنوان نوار کاست و سی‌دی مربوط به برنامه‌های عزاداری و نوحه‌خوانی باقی مانده است.

مرحوم موذن‌زاده می‌گفت که حنجره‌اش وقف حضرت سیدالشهدا (ع) است و درست نیست که از آن برای موارد دیگر استفاده کند.

اعجاب و توانایی بی‌وصف در اجرای برنامه‌های گوناگون مداحی، نوحه‌خوانی، مولودخوانی، اذان و قرائت قرآن مجید از دوران نوجوانی وی را در ردیف یکی از مطرح‌ترین افراد در این رشته‌ها قرار داد. آن مرحوم به‌طور متوسط روزانه پنج ساعت از عمر خود را صرف مداحی می‌کرد و بیش از دو هزار عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او از زمان پیدایش ضبط صوت تا کنون به زبان های عربی، فارسی و آذری موجود است.

ارسال نظر: