ظهر امروز

شمخانی با بشار اسد دیدار کرد + تصاویر

کدخبر: 2081984

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

علی شمخانی در بدو ورود به فرودگاه دمشق در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران هدف از این سفر را تداوم رایزنیهای نزدیک میان مسئولین عالی دو کشور برای ارتقاء سطح هماهنگی و همکاری مشترک میان سه کشور ایران،سوریه وروسیه در مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی،نظامی وامنیتی میان ایران،سوریه و روسیه افزود: 5سال مقاومت پیروز دولت و مردم سوریه دربرابر تروریسم تکفیری و حامیان آنها نشان داد که اراده ملتها با سلاح ارعاب و تحریم و تروریسم قابل تغییر نیست.

وی بازپس گیری حلب را نقطه عطفی در تحولات میدانی بحران سوریه عنوان کردو اظهار داشت: هم زمان با افزایش هماهنگیهای نظامی برای مقابله با تروریسم تکفیری، فعال سازی بیش از پیش ظرفیتهای سیاسی برای دستیابی به راهکاری فراگیر به منظور حفاظت از آتش بس و آغاز گفتگوی معارضین مسلح با دولت سوریه الزامی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی رویکرد غیرسازنده برخی کشورهای غربی و منطقه ای به بحران سوریه را در افزایش تنشهای سیاسی و نظامی تاثیر گذار دانست و گفت: تنها مرجع تعیین آینده سیاسی سوریه، مردم این کشور هستند و تجربه 5 سال گذشته نشان داد که نمیتوان با استفاده ابزاری از تروریسم ،لشکر کشی نظامی و اشغال غیر قانونی، اراده خارجی را به مردم این کشور تحمیل نمود.

ارسال نظر: