پیام تسلیت دانیل اورتگا، رائول کاسترو و عبدالملک الحوثی یمن در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی

کدخبر: 2082201

روسای جمهور نیکاراگوئه و کوبا و عبدالملک الحوثی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «صبح امروز با نهایت تاسف از درگذشت همکار عزیزمان جناب آقای اکبر هاشمی رفسنجانی مطلع شدیم. کسی که سال‌های متوالی ملت خود را در زمینه‌های گوناگون از جمله ریاست جمهوری، ریاست مجلس و دیگر شورای‌های این حکومت بزرگ برادر هدایت کرد.

از طرف دولت‌مان، ملت نیکاراگوئه از طرف روساریو و خودم، صمیمانه این غم بزرگ را به خانواده جناب آقای رفسنجانی، مردم ایران و خانواده‌های این ملت بزرگ تسلیت عرض می‌کنم.

احترامات فائقه خویش و مراتب تسلیت و همدردی ملت و خانواده‌های نیکاراگوئه را خدمتتان ابلاغ می‌کنم.

رائول کاسترو درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا در پیامی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی‌ رفسنجانی رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را به وی و خانواده هاشمی رفسنجانی تسلیت گفت.

انصارالله یمن درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران را تسلیت گفت.

پایگاه خبری «انصارالله»، با صدور بیانیه‌ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به خانواده، مردم ایران و مسئولان ارشد این کشور تسلیت گفت و با اشاره به نقش انقلابی و سیاسی این فقید در انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از نمادهای مبارزه با شاه پهلوی و مقابله با توطئه‌هایی بود که علیه مردم ایران ایجاد شده بود.

در ادامه این بیانیه آمده که آن فقید نقش بزرگی در مقابله با توطئه‌هایی که به رهبری آمریکا علیه مردم ایران به ویژه با محاصره اقتصادی ایران در آغاز انقلاب ایجاد شده بود، داشته است.

همچنین عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله یمن با صدور بیانیه‌ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. رهبر انصارالله گفت: شیخ رفسنجانی به تلاش برای نزدیک کردن فرزندان امت اسلامی و دور کردن آنها از تلاش‌های فته انگیزی و هرج و مرج معروف شده بود.

وی آیت الله رفسنجانی را یکی از رهبران شاخص مجاهدت انقلاب اسلامی ایران دانست.

از سوی دیگر «شوقی القاضی» نماینده پارلمان یمن در حزب الاصلاح این کشور [از احزاب مخالف علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن] در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مردم ایران تسلیت گفت.

وی ضمن طلب آمرزش برای آیت الله رفسنجانی اعلام کرده که چندسال پیش با شماری از نمایندگان پارلمان یمن به ایران سفر کرده و با آیت الله هاشمی رفسنجانی در منزل شخصی‌اش دیدار کرده بود.

ارسال نظر: