دی‌میستورا:‌ سازمان ملل هنوز به مذاکرات "آستانه" دعوت نشده است

کدخبر: 2082279

۲ هفته مانده به شروع گفتگوهای صلح سوریه در پایتخت قزاقستان، فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه می‌‌گوید که هنوز از این سازمان برای حضور در این نشست، دعوت نشده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: 2 هفته تا شروع مذاکرات سوری-سوری در پایتخت قزاقستان بیشتر نمانده و گمانه‌زنی‌ها و رسانه‌ای شدن انتظارات طرف‌های مختلف از این مذاکرات، ادامه دارد.

مذاکرات بناست دو هفته دیگر یعنی 4 بهمن ماه در شهر آستانه و میان گروه‌های معارض سوری و دولت سوریه برگزار شود؛ همان دو گروهی که از ساعت صفر روز 10 دی ماه، آتش‌بس اعلام کردند.

موضوع حضور طرف‌های مختلف در این مذاکرات که به ابتکار روسیه و ترکیه برگزار می‌شود، از همان اول، چالش‌برانگیز بود.

«ویتالی چورکین» هفته گذشته گفته بود که از سازمان ملل برای حضور در این مذاکرات دعوت شده ولی در دعوت از ایران و عربستان برای اعزام نماینده به آستانه ابهام وجود دارد.

«حسین دهقان» وزیر دفاع جمهوری اسلامی هم با «راشاتودی» مصاحبه کرده و گفته بود که با توجه به رویکرد مخرب عربستان در قبال سوریه، این کشور نباید به مذاکرات دعوت شود.

حالا «استفان دی‌میستورا» فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفته که «هنوز برای حضور در نشست آستانه، دعوتنامه‌ای برای ما ارسال نشده است.»

دی‌میستورا البته به طور کلی از حضور در این نشست ناامید نشده و گفته که سطح نمایندگان اعزامی سازمان ملل به این مذاکرات، «به زودی» اعلام خواهد شد.

ارسال نظر: