همدردی با ایران ادامه دارد

تسلیت مقامات جهان برای درگذشت رئیس‌جمهور اسبق ایران

کدخبر: 2082313

مقامات سیاسی و جهانی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

به گزارش « نسیم آنلاین » مقامات سیاسی و مذهبی جهان به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیت ارسال و یا دفتر یادبود رئیس مجمع تشیخص مصلحت نظام را در سفارت خانه های ایران امضا کردند.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در پیامی، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

آیت‌الله سیدعلی سیستانی در این پیام که خطاب به محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی صادر شده، این واقعه را به خانواده هاشمی رفسنجانی تسلیت گفته و از خداوند علو درجات و صبر را برای بازماندگان خواستار شده است.

آیت الله بشیر نجفی، سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف و بسیاری از علما و روحانیون نجف و کربلا نیز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته اند.

رئیس مجلس سنای الجزایر دفتر یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را امضا کرد

"عبدالقادر بن صالح" رئیس مجلس سنای الجزایر به نمایندگی از عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور به همراه رمطان لعمامره وزیر امور خارجه و بومدین قناد مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه الجزایر با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزیره و امضای دفتر یادبود درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مراتب تسلیت خود، رئیس جمهور، دولت و ملت الجزایر را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دولت و ملت ایران و خانواده ایشان اعلام کرد.

بن صالح که شخصیت دوم کشور پس از رئیس جمهور است پس از امضای دفتر یادبود، در گفت‌وگویی با رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با بیان خاطراتی از آن فقید سعید اظهار داشت: با فقدان ایشان، جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی شخصیتی را از دست داد که محور وحدت و همدلی و حافظ ارزش‌های اسلامی بود و برای حاکمیت ارزش‌های انسانی بسیار تلاش کرد. رئیس مجلس سنای الجزایر مرحوم هاشمی رفسنجانی را شخصیتی حکیم و مدبر و نقش ایشان در تاریخ معاصر ایران را بارز و غیرقابل انکار توصیف کرد.

رضا عامری سفیر کشورمان در الجزایر نیز ضمن قدردانی از حضور وی و وزیر امور خارجه و همراهان در محل سفارت و تشکر از پیام تسلیت و همدردی رئیس جمهور الجزایر، با اشاره به خدمات ارزشمند آن فقید به اسلام و انقلاب اسلامی گفت: اطمینان داریم ایران و الجزایر در سایه حکمت و درایت رهبران دو کشور، مسیر پیشرفت و سعادت دو ملت مسلمان و انقلابی را تا فتح کامل قله‌های ترقی و پیروزی طی خواهند کرد.

شایان ذکر است که سفارت ایران در الجزایر با نیمه افراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، اقدام به گشایش دفتر یادبودی به مدت 3 روز در محل سفارت کرده که در اولین روز آن، تعدادی از سفرای خارجی مقیم و شخصیت‌های الجزایری با حضور خود و ابراز همدردی، این ضایعه را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

سفر نماینده امیر کویت به تهران برای عرض تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی

"علی جراح الصباح"، نماینده ویژه امیر کویت برای ابراز همدردی در پی درگذشت آیت الله رفسنجانی و ابلاغ پیام تسلیت امیر کویت لحظاتی پیش کویت را به مقصد ایران ترک گفت.

خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد که علی جراح الصباح بنا به درخواست صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت فرودگاه کویت را به مقصد تهران ترک کرد.

امیر کویت جز اولین کشورهایی بود که درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

حضور نایب رئیس اول مجلس اتریش در سفارت ایران برای عرض تسلیت

"کارل هاینتس کپف" نایب رئیس اول مجلس اتریش با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین دفتر یادبود درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را امضاء کرد.

دیدار و گفت‌وگو با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله برنامه‌های سفر فشرده نایب رئیس اول پارلمان اتریش به تهران در اوایل آبان ماه 1395 بود.

به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین دفتر یادبودی را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 21 و 22 دیماه 1395 در محل سفارت مفتوح کرده است.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه ژاپن درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند

"شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن امروز ــ سه‌شنبه ــ در پیام تسلیت خود، ضمن ابراز تأسف و همدردی صمیمانه از درگذشت «آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دستاوردهای او نیز اشاره کرده است.

همچنین «فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن نیز در پیامی جداگانه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته است.

میشل عون: هاشمی همواره حامی لبنان بود

ژنرال میشل عون رئیس جمهور لبنان با ارسال پیام تسلیتی به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران, ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری اسبق ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.

در این پیام که عصرد وشنبه صادر شد رئیس جمهور لبنان عنوان کرد لبنان سال های طولانی با آن رئیس فقید آشنایی داشت؛ وی تاکید کرد که ایشان همواره حامی لبنان و یکپارچگی آن بود.

دیپلماتهای خارجی مقیم چین ، دفتر یادبود آیت الله هاشمی را امضاء کردند

مقامات سیاسی ، سفرا و دیپلمات های خارجی مستقر در چین با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن ، دفتر یادبود رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پکن ، مراسم امضای دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفارت ایران در چین از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی تا سه روز انجام می شود تا سفرا ، مقامات سیاسی و دیپلمات های خارجی مستقر در چین ، با حضور در محل سفارت ، این دفتر یادبود را امضاء کنند.

همچنین به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ، پرچم سفارت ایران در چین نیمه افراشته شد.

رئیس مجلس لبنان: آقای رفسنجانی یکی از ستون های انقلاب اسلامی بود

نبیه بری رئیس مجلس لبنان در پیامی به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.

نبیه بری دراین پیام که عصر دوشنبه صادر شد، آورده است: از جانب خود و نمایندگان پارلمان لبنان رحلت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی, یکی از ستون های انقلاب مبارک و شخصیتی که تا آخرین لحظه های عمر خویش نقش های اساسی را در جایگاههای ریاست جمهوری، ریاست مجلس و در رأس آنها مجمع تشخیص مصلحت نظام ایفا کرد، تسلیت می گویم.

دراین پیام آمده است: بارها با آقای هاشمی رفسنجانی که به لبنان و فرزندان آن و به آرامش و ثبات لبنان اهتمام ویژه داشت، ملاقات کردم، ایشان همواره وقایع مرتبط با فلسطین و دو مسئله سوریه و عراق و تحولات یمن را پیگیری می کرد.

نبیه بری تصریح کرده است: خداوند این فقید بزرگ را رحمت و در بهشت ساکن نماید, و به جنابعالی, خانواده و دوستان و ملت ایران صبر و اجر عطا فرماید.

رئیس مجلس لبنان همچنین در پیام هایی مشابه رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به حسن روحانی رئیس جمهوری, علی لاریجانی رئیس مجلس و خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی تسلیت گفته است.

رئیس جامعه اسلامی بوسنی: رفسنجانی دوست بزرگ بوسنی و هرزگوین بود

حسین افندی کاوازوویچ، رئیس العلما و رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین با صدور پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به دولت و مردم ایران اسلامی تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام که به امضای حسین کاوازوویچ رییس العلما و رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین رسیده آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی دوست بزرگ بوسنی و هرزگوین و مردم کشورمان بود و هرگز نمی توانیم این موضوع را فراموش کنیم.

جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین مراتب تسلیت خود را به مناسبت درگذشت جناب آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور سابق ایران ابراز می نماید.

مرکز اسلامی انگلیس: هاشمی بزرگ مرد تاریخ نهضت اسلامی ایران بود

مرکز اسلامی انگلیس در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را موجب تألم وتأثر شیفتگان انقلاب اسلامی و همه علاقمندان به ایران، تشیّع و روحانیت دانست و ارتحال ایشان را به به رهبر معظم انقلاب اسلامی، یاران دیرین او و خاندان هاشمی رفسنجانی تسلیت گفت .

در پیام مرکز اسلامی انگلیس آمده است آیت الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی بزرگ مرد تاریخ نهضت اسلامی ایران و یار دیرین امام خمینی(ره) و همسنگر مبارزات و همگام رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

مرکز اسلامی انگلیس در این پیام آیت الله هاشمی را از عناصر اصلی مبارزات ضد ستم شاهی و رنج دیدگان راه پرخطر مبارزه و پرافتخار نهضت اسلامی توصیف و اضافه کرد در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسند مسئولیت های خطیری که به عهده داشت، صفحات درخشانی را درکارنامه خود در تاریخ نهضت اسلامی بجای گذاشت.

او شخصیتی بود که همواره در خدمت امام، انقلاب ، رهبری و مردم بود و صادقانه در این راه مجاهدت و تلاش کرد .

جان کربی: رفسنجانی جهره ای سرشناس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به خانواده و عزیزان ایشان تسلیت گفت.

جان کربی گفت: حتما! رفسنجانی رئیس جمهور پیشین ایران چهره ای سرشناس در تمام تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ما تسلیت خود را به خانواده وعزیزانش اعلام می کنیم.

دفتر یادبود آیت‌الله هاشمی در سفارت ایران در هند

در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی (مومبای) پرچم کشورمان را به حالت نیمه افراشته درآورده و دفتر یادبود تسلیت به مدت ۳ روز برای امضا باز کرده است.

ادای احترام دیپلمات‌های خارجی مقیم چین

سفرا و دیپلماتهای خارجی مقیم پایتخت چین با امضای دفتر یادبود ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به یار دیرین امام (ره) و رهبری ادای احترام کردند

دفتر یادبود آیت‌الله هاشمی در هانوی

سفارت ایران در هانوی پایتخت ویتنام دفتر یادبودی به مناسبت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گشود تا شخصیت های این کشور جنوب شرق آسیا و دیپلمات های مقیم آن را امضا کنند.

ارسال نظر: