شهنازی: سوارکاری ایران می‌تواند المپیکی شود

کدخبر: 2082342

رئیس فدراسیون سوارکاری به همراه سرمربی بلژیکی تیم ملی پرش با اسب با حضور در کمیته ملی المپیک، با دبیرکل این کمیته دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، در ابتدای این دیدار شاهرخ شهنازی اظهار داشت: سوارکاری در ایران قدمتی دیرینه دارد و با توجه به پتانسیلی که در کشور داریم و فضای خوبی که در فدراسیون وجود دارد و زحماتی که مسئولان آن می‌کشند، حتی می‌تواند در آینده نزدیک سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را نیز کسب کند و در این خصوص برنامه‌ریزی خوبی شده و در واقع حضور مربیانی همچون شما در ایران خود در راستای همین اهداف است.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک بر حسب وظیفه ذاتی خود حمایت همه جانبه‌ای از فدراسیون‌های برنامه محور دارد و امیدواریم حضور یکی از مربیان خوب پرش با اسب در فدراسیون سوارکار ی باعث ادامه روند رو به رشد این رشته شود، به‌خصوص که سوارکاری در ابعاد قهرمانی و همگانی علاقه‌مندان بسیاری در کشور دارد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: مربیگری استانیا وانپاسچن در کشور بلژیک و چند کشور دیگر که با مدال‌آوری هم همراه بود نشان می‌دهد او به خوبی بر وضعیت حال حاضر این رشته اشراف کامل دارد و امیدواریم این اشرافیت و وجود نفرات آینده‌دار در اردوی تیم ملی باعث روند رو به رشد آن در تورنمنت‌های پیش‌رو شود.

در ادامه این نشست استانیا وانپاسچن، سرمربی بلژیکی تیم ملی پرش با اسب کشورمان ضمن ابراز قدردانی از حمایت‌های کمیته ملی المپیک از این رشته المپیکی گفت: بدون تردید سوارکاری ایران در بخش پرش از پتانسیل خوبی برخوردار است و بنده با شناخت کامل مسئولیت هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفتم و با نفراتی که در اردوی تیم دیدم، باید بگویم سوارکاران شما از شرایط خوبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تمام تجربیات خودم را که در عرصه قهرمانی و مربیگری به‌دست آورده‌ام در اختیار تیم ملی پرش ایران قرار خواهم داد و باید بگویم فدراسیون در امر برنامه‌ریزی تا کنون خوب عمل کرده و مطمئن باشید در آینده نزدیک شاهد موفقیت های این رشته در عرصه بین المللی خواهید بود.

همچنین مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست انجام فدراسیون مبنی بر توجه به سنین پایه و بزرگسالان ارائه داد و تاکید کرد: سرمربی بلژیکی تیم ملی پرش با اسب، نفرات جوان و بزرگسالان را توامان در اردو زیر نظر خواهد داشت، چرا که هدف فدراسیون جدا از نتیجه‌گیری توجه به پشتوانه‌سازی نیز است.

وی افزود: در حال حاضر 25 نفر در اردو حضور دارند تا سرمربی بلژیکی بتواند در ابتدای امر شناخت بهتری از وضعیت فعلی به‌دست آورده و براساس آن برنامه‌ریزی کند.

ارسال نظر: