شمخانی در حاشیه مراسم تشییع:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یک حزب نمی‌گنجید و صبر ستودنی داشت

کدخبر: 2082358

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حفظ امنیت نظام این چنین بود که وی در هر چالش و بحرانی که کشور به آن دچار می‌شد منافع نظام را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح می‌داد و بطور روشن می‌گویم او در یک حزب نمی‌گنجید و صبر ستودنی داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی شمخانی روز سه شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگویی درگذشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را ضایعه ای دردناک و ناباورانه توصیف کرد و به مردم ایران تسلیت گفت.

وی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی قبل از پیروزی انقلاب، ادبیات مبارزه را به اشکال مختلف در کتاب کارنامه استعمار در دفاع از فلسطین مشق کرده و در شکل گیری تظاهرات انقلاب نقش بسزایی داشت و بعد از انقلاب در کنار امام(ره) از وزارت کشور گرفته تا ریاست جمهوری و سایر سمت های مهم نظام جمهوری اسلامی همواره مسوولیت پذیر بود.

شمخانی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی دپیلماسی فعال منطقه ای داشت و این چهره برجسته و بارز سیاسی، همواره نظرات خود را از تربیون سیاسی نماز جمعه بیان می کرد.

وی افزود: پیام های رهبران و سیاستمداران جهان پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که تصویر ذهنی آنها از او با مردم مسوولان کشور یکی بوده است.

شمخانی ادامه داد: در برداشت از شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ تناقضی وجود نداشت و دلیل این امر شفافیت فوق العاده او در اتخاذ سیاست هایشان بود، به همین منظور در این مدت شاهد بودیم که شخصیت های مختلف جهان برای دادن پیام تسلیت ملاحظات معلوم جایگاه خود را کنار گذاشتند و برخلاف روال معمول به یک شخصیتی که رییس جمهور رسمی یک کشور نیست پیام تسلیت فرستادند و اتخاد چنین مساله ای از جانب شخصیت ها و سیاستمداران دنیا احترام به عقبه سیاسی و شخصیت هاشمی رفسنجانی بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: برجسته ترین صفتی که در طول این سال ها از آقای هاشمی رفسنجانی سراغ داشتم شفافیت در رفتار و کردار بود و همین باعث می شد تا هم ملت ایران و چهره های جهانی از او برداشت واحدی داشته باشند.

وی گفت: تاثیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حفظ امنیت نظام این چنین بود که وی در هر چالش و بحرانی که کشور به آن دچار می شد منافع نظام را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح می داد و بطور روشن می گویم او در یک حزب نمی گنجید و صبر ستودنی داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: