سوزان رایس:

با اهرم تحریم‌های فلج‌کننده به توافق هسته‌ای رسیدیم/ دو سوم سانتریفیوژهای ایران را متلاشی کردیم

کدخبر: 2082425

مشاور امنیت ملی اوباما گفت: از تحریم‌های فلج‌کننده به عنوان اهرمی برای رسیدن به توافق استفاده کردیم و همه راه‌های ایران برای ساخت بمب را بستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با حضور در موسسه آمریکایی «صلح» در خصوص رویکرد دولت فعلی این کشور در خصوص مسائل مهم بین‌الملل سخن گفت.

خانم رایس در این سخنرانی سعی داشت به منتقدان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و رئیس مستقیم خود ثابت کند که اوباما از استفاده از زور ابایی نداشته و رئیس‌جمهوری ترسو نبوده است.

رایس برای اثبات این سخن خود، به توافق هسته‌ای 1+5 و ایران اشاره کرد و گفت که این توافق، بهتر از جنگ بوده است.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «از تحریم‌های فلج‌کننده به عنوان اهرمی برای رسیدن به توافق استفاده کردیم و همه راه‌های ایران برای ساخت بمب را بستیم.»

وی ادامه داد: «2 سوم سانتریفیوژهای ایران را متلاشی کردیم و آنها 90 درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را به خارج فرستادند.»

سوزان رایس در مدح دیگر دستاوردهای برجام گفت: «حالا حتی اگر ایران از توافق کنار برود، زمان گریز (زمان لازم برای ساخت بمب اتم) از 2 تا سه ماه به یک سال رسیده است و اگر آنها تقلب کنند، مطمئناً کار آنها ردگیری می‌شود.»

مشاور امنیت ملی اوباما ادامه داد: «با این توافق، از یک جنگ خطرناک و پرهزینه جلوگیری کردیم.»

وی در نقد موضع مخالفان آمریکایی برجام گفت: «بحث‌های زیادی در خصوص این توافق وجود دارد ولی حتی تصور اینکه گزینه جنگ به گزینه توافق ترجیح داده شود، سخت است.»

ارسال نظر: