توضیحات معاون ظریف درباره جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین:

هیات آمریکایی گفتند با استفاده از اختیارات رئیس‌جمهور، جلوی اثرگذاری آیسا را می‌گیرند

کدخبر: 2082437

تخت‌روانچی با بیان اینکه که بخش عمده جلسه امروز کمیسیون مشترک درباره بدعهدی‌های آمریکا بود، گفت: هیأت آمریکایی ادعا داشت که در عمل اجازه نمی‌دهند تعهداتشان انجام نشود و با استفاده از اختیارات رئیس‌جمهور، جلوی اثرگذاری آیسا را می‌گیرند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به وین سفر کرده پس از پایان این نشست گفت: امروز جلسه کمیسیون مشترک را داشتیم که به درخواست ایران تشکیل شده بود و این اولین جلسه‌ای است که به درخواست یک عضو برای رسیدگی به شکایت ایران تشکیل شد.

وی افزود:‌ ما روز گذشته در سطح دوجانبه با هیأت کارشناسی آمریکا جلسه داشتیم و بعد از آن جلسه کمیته تحریم برگزار شد که هر دو این جلسات براساس متن برجام است که در صورت برخورد به مشکل این روند باید طی شود و امروز هم جلسه طولانی و مفیدی در حدود سه ساعت و نیم داشتیم که قسمت عمده جلسه در مورد بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام بود.

وی که با بخش خبری 21 گفت‌وگو می‌کرد، افزود: به ویژه در مورد قانون اخیر آیسا بحث‌های مفصلی داشتیم و به وضوح تشریح کردیم که بر چه مبنایی ما این ادعا را داریم که آمریکا تعهدات خود را نقض کرده است و بدعهدی نسبت به اجرای برجام داشته است.

روانچی ادامه داد:‌ بحث حقوقی خیلی دقیقی را ارائه کردیم و در مجموع فضای جلسه فضای خوب و مثبتی بود و شرکت کنندگان تاکید داشتند که باید همه اعضا به تعهدات خود عمل کنند.

معاون وزیر خارجه گفت: هیأت آمریکایی ادعا داشت که آنها در عمل اجازه نمی‌دهند که تعهداتشان انجام نشود و با استفاده از اختیاراتی که رئیس‌جمهور آمریکا دارد، جلوی اثرگذاری آیسا را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه از دید ما نفس تصویب آیسا مغایر برجام است، خاطرنشان کرد: در این زمینه بحثی طولانی‌ شد و تمام اعضا تاکید داشتند که از هر حرکتی که موجب عدم انجام تعهدات کشورها شود جلوگیری شود و در این زمینه تاکید داشتند که باید ما به سمت اجرای کامل برجام برویم.

ارسال نظر: