در گفتگو با نسیم آنلاین» مطرح شد؛

جزئیات داوری‌های جشنواره شعر فجر

کدخبر: 2082462

دبیر علمی جشنواره شعر فجر از جزئیات داوری‌های این دوره جشنواره خبرداد.

محمدکاظم کاظمی، دبیر علمی جشنواره شعر فجر در گفتگو با « نسیم آنلاین »، درباره این دوره از جشنواره شعر فجر و ارزیابی آثار بخش افغانستان گفت: ملاک ارزیابی در بخش افغانستان کتاب‌های ناشران است؛ انجمن نویسندگان افغانستان در کابل کتاب‌ها را رصد و گردآوری کرده و داوری اولیه آثار توسط انجمن انجام می‌شود و پس از ریزش اولیه آثار برای داوری نهایی به ایران فرستاده می‌شوند. طبیعتا شعر شاعران مهاجرت نیز در بخش ویژه افغانستان بررسی می‌شود .

وی با اشاره به داوری‌های بخش افغانستان گفت: داوران بخش شعر افغانستان جدا از داوران اصلی هستند که هنوز تعیین نشده‌اند؛ به احتمال قوی هیئت داوران نهایی ترکیبی از هر دو کشور را در خود خواهد داشت.

کاظمی افزود: در گزینش اولیه آثار، آن قسمت از آثاری که در داخل کشور افغانستان منتشر شده است، بر عهده انجمن نویسندگان افغانستان است و آثاری که در ایران منتشر شده بر عهده دبیرخانه جشنواره است،‌ در نهایت آثار گردآوری شده شاعران افغانستان توسط گروه داوران افغانستان بررسی خواهد شد.

این شاعر ادامه داد:‌ داوران بخش‌های بزرگسال، کودک و نوجوان و درباره انتخاب شده اند و در حال رایزنی با آنان هستیم، تا اعلام آمادگی کنند.

کاظمی تاکید کرد: در هر بخش، ما تعداد داوران بیشتری را نامزد و تصویب کردیم که اگر بعضی دوستان مانعی برای حضور در داوری داشتند، بتوانیم جایگزین کنیم. برای هر بخش، سه داور خواهیم داشت؛ داوران، تا مرحله اعلام نامزدها کارشان را انجام می‌دهند و نامشان هم تا همان مرحله محرمانه است . سپس برای انتخاب آثار نهایی از میان نامزدها، به هر گروه از این داوران، دو نفر دیگر هم می‌پیوندند، یکی نماینده کمیته علمی و دیگری دبیر علمی جشنواره. به این ترتیب داوری نهایی از میان نامزدها، در هر بخش با حضور پنج نفر انجام می‌شود.

ارسال نظر: