کدخدایی:

برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در تهران منوط به درخواست مجلس خبرگان است/ درخواست بدهند بررسی می‌کنیم

کدخبر: 2082517

سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ برای برگزای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برای جایگزینی مرحوم آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی باید هیات‌رئیسه این مجلس درخواست کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با تسنیم ، درباره نظر شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برای جایگزینی فرد جانشین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌ برای جایگزینی فرد جانشین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانیرفسنجانی، گفت: این مسئله منوط به پیشنهاد خود اعضای مجلس خبرگان رهبری است.

وی افزود: باید مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد این کار را بدهد و ما نیز در شورای نگهبان این مسئله را بررسی کرده و درباره برگزاری آن نظر می‌دهیم.

محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور نیز در گفتگویی از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در تهران خبر داد و گفت: ما پیشنهاد برگزاری آن را به شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری می‌دهیم.

گفتنی است، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس خبرگان بود که با رحلت ایشان یک نفر نیز باید به عنوان جایگزین وی در این مجلس انتخاب شود.

ارسال نظر: