رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

باطری قلمی ۴۰ و زیتون وارداتی ۱۵ درصد گران شد/ برنج ایرانی ۱۴ هزار تومان شد/ ادویه ۲۰۰ تومان گران شد/ بعد از گرانی دلار قیمتها بالا رفت، اما دیگر پایین نیامد!

کدخبر: 2082550

کرباسی گفت: پس از گرانی دلار قیمت اجناس وارداتی از جمله باطری قلمی ۴۰ درصد و قیمت زیتون وارداتی ۱۵ درصد گران شد

عباس کرباسی، دبیر اتحادیه بنکداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » وضعیت بازار را بسیار نامناسب دانست و گفت: رکود تمام بازار را دربرگرفته، انتظار داشتیم که اوضاع بهتر شود اما نه تنها بهتر نشد که بدتر نیز شده است به طوری که آن قدر خریدها کم شده که بسیاری از مغازه داران را به بستن حجره های خود تشویق می کند.

وی ادامه داد: بالا رفتن دلار نیز تا حدی موجب شد تا کالاهای وارداتی افزایش قیمت چشمگیری داشته باشد پس از پایین آمدن دلار هم متأسفانه قیمت کالاها همان طور بالا ماند و دیگر پایین نیامد.

کرباسی اظهار داشت: از جمله کالاهایی که گران تر شدند انواع نوشیدنی های خارجی به خصوص نوشیدنی های انرژی زا مانند هایپ هستند، باطری قلمی، متوسط و بزرگ مانند باطری پاناسونیک نیز از دیگر کالاهایی است که افزایش 40 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: زیتون های وارداتی هم 10 تا 15 درصد گران شده است، شکلات های خارجی هم از دیگر کالاهایی است که به دلیل گران شدن دلار قیمتشان افزایش داشت.

رئیس اتحادیه بنکداران در رابطه با قیمت کالاهای داخلی گفت: بسیاری از کالاها ظرف دو هفته اخیر تغییر چندانی نکرده است، برنج ایرانی اعلا که به 14 هزار تومان رسیده بود کماکان روی همین قیمت مانده و نه بالا و نه پایین نیامده است اما ادویه جات گران شده و بر روی هر کیلوی آن 1000 تا 2 هزار تومان افزوده شده است.

ارسال نظر: