در جریان بررسی لایحه برنامه ششم در مجلس تصویب شد

معافیت مالیاتی فرآیندهای تولیدی و خدماتی محصولات کشاورزی

کدخبر: 2082594

نمایندگان مجلس با معافیت مالیاتی فرآیندهای تولیدی و خدماتی محصولات کشاورزی طی سال‌های برنامه ششم موافقت کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (پنجشنبه23 دی) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور از کمیسیون تلفیق با الحاق یک بند به ماده 43 این لایحه با 160رای موافق،31رای مخالف 4رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب کردند.

براساس مصوبه نمایندگان مردم فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی فرآوری نشده بخش کشاورزی مذکور در بند ب ماده یک قانون تجمیع وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی که مشمول معافیت از قانون مالیات بر ارزش افزوده نیستند با نرخ صفر محسوب شود.

همچنین نمایندگان مردم در ادامه با بند(ژ) ماده 45 این لایحه مبنی بر تأمین حق آبه کشاورزان با 162 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس مصوبه نمایندگان مجلس دولت موظف است تا پایان سال اول برنامه طرح الگوی کشت را برای تمامی نقاط کشور تعریف نموده و در طی سال های برنامه ششم به مورد اجرا گذارد. وزارت نیرو موظف است تخصیص آب را مطابق طرح الگوی کشت در اختیارکشاورزان قرار دهد.

در ادامه جلسه بهارستان نشینان با بند(ب) ماده 46 این لایحه با 162رای موافق،20رای مخالف و 4رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس مصوبه مجلس عوارض حال از چشمه های آب معدنی و درمانی در محدوده شهرهایی که ظرفیت توسعه گردشگری دارند،با طی مراحل قانونی در اختیار شهرداریها و دهیاریهاهمان منطقه قرار می‌گیرد.منابع حاصله متناسب با دریافت عوارض که به پیشنهاد شورای اسلامی شهر به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان می رسد با تصویب کمیته برنامه ریزی شهرستان صرف زیرساختهای گردشگری همان منطقه می شود.

ارسال نظر: