منوچهر متکی:

انقلاب اسلامی برای رژیم صهیونیستی یک زلزله است/ به زودی بُعد نظامی داعش تمام می‌شود

کدخبر: 2082614

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اینکه دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال پژوهش در مباحث اسلامی هستند گفت: آن‌ها نگرانند چون انقلاب اسلامی برای رژیم صهیونیستی یک زلزله است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، منوچهرمتکی معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب در افتتاحیه دوره پژوهشگر میهمان موسسه آینده پژوهی جهان اسلام گفت: دشمنی و رفتار خصمانه آمریکا علیه ایران از ابتدا تاکنون بر اساس یک طرح و نقشه راه بوده است.

وی اظهار داشت:برای مقابله با آمریکا باید طرح و نقشه داشت و خود آمریکایی‌ها با تشکیل تیم های مشاوران در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وزیراسبق امور خارجه با اشاره به این‌که «تامل و اندیشه در انجام یک کار و همچنین مدیریت امور بسیار حائز اهمیت است»، تأکید کرد: یک مدیر موفق زمانی می‌تواند یک اقدام را با موفقیت به ثمر برساند که برای آن طرح و نقشه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیر بی‌کفایت نمی‌تواند طرح‌ها را به سرانجام برساند و تحقیق و پژوهش در کار مدیریتی بسیار مهم است.

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به این‌که «دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال پژوهش در مباحث اسلامی هستند» یادآور شد: آن‌ها نگرانند چون انقلاب اسلامی برای رژیم صهیونیستی یک زلزله است.

وی با بیان این‌که «گاهی آمریکایی‌ها بر اساس سناریوی فریب گام برمی‌دارند» ، گفت: ما در این زمان باید تصمیم بگیریم که چه چیزی در راستای منافع ملی است و چه چیزی خلاف منافع ملی است و هر موضوعی را در زمان خود تشخیص دهیم.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به حمایت آمریکا و غرب از داعش در یک سناریوی مدون افزود: محور مقاومت در مقابل داعش ایستاد و تا چند وقت دیگر بعد نظامی داعش تمام می شود اما این تازه آغاز راه است. آمریکایی‌ها همواره به دنبال منافع نامشروع خود هستند و هرگز در منطقه بیکار نخواهند نشست.

وی با اشاره به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ نتیجه یک سیستم در آمریکا است که متفاوت عمل کرده است.

وی با اشاره به اهمیت خروجی تحقیق و پژوهش خاطرنشان کرد: پژوهش زمانی می تواند مفید باشد که خروجی واقع بینانه داشته باشد.

متکی هم‌چنین با اشاره به این‌که «کار یک دیپلمات جمع آوری داده است» با تاکید بر پایه‌های مختلف یک پژوهش موفق، افزود: پردازش اطلاعات ، تحلیل و استخراج اطلاعات از مبانی یک پژوهش است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در ابتدای این نشست نیز سیدحمزه صفوی مدیرعامل موسسه آینده پژوهی جهان اسلام ضمن خیرمقدم به وزیراسبق امورخارجه، اهداف برگزاری دوره پژوهشگر میهمان را شرح داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره، تربیت پژوهشگرانی توانمند در عرصه مطالعات سیاسی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام است که بتوانند در آینده با تولید آثار پژوهشی فاخر، زمینه های لازم برای همگرایی و ایجاد بلوک قدرت در جهان اسلام فراهم سازند.

ارسال نظر: