سخنگوی وزارت کشور در واکنش به ابلاغ یک طرح انتخاباتی به استانداران:

دستورالعمل اخیر به استانداران به منظور تنویر افکار عمومی و گزارش‌دهی مطلوب به مردم بود

کدخبر: 2082716

سخنگوی وزارت کشور در واکنش به ابلاغ یک طرح انتخاباتی به استانداران گفت: وزارت کشور به منظور تنویر افکار عمومی و پاسخگویی مناسب و گزارش دهی مطلوب به مردم به مناسبت دهه فجر دستورالعملی را صادر و ابلاغ کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر ابلاغ دستورالعمل انتخاباتی از سوی وزارت کشور خطاب به استانداری‌ها گفت: متاسفانه زمانیکه منافع سیاسی بر عقلانیت و رفتار مبتنی بر مصالح ملی غلبه کند شاهد بد اخلاقی از سوی برخی هستیم که امیدواریم این رفتار نادرست اصلاح شود و مصالح عمومی نیز در مدار ذهنی این رسانه‌ها و فعالان سیاسی قرار گیرد.

سخنگوی وزارت کشور افزود: وزارت کشور بر اساس تکلیف قانونی و رویه‌ای که در دوره‌های پیش نیز معمول بود در مقاطع و مناسبت‌های مختلف مانند هفته دولت و دهه فجر به منظور تنویر افکار عمومی و برنامه ریزی برای روند پاسخگویی مناسب و گزارش دهی مطلوب به مردم دستورالعملی را صادر و ابلاغ می کرد که اخیرا نیز به مناسبت ایام الله دهه فجر رویه معمول را تکرار کرد.

سامانی با تاکید بر اینکه وزارت کشور مانند شورای نگهبان در همه انتخابات تکلیف شرعی و قانونی دارد تا در نهایت بی طرفی مجری صادقی برای انتخابات باشد تاکید کرد: انجام وظایف جاری وزارت کشور به عنوان عضوی از دولت مغایرتی با تکلیف قانونی و شرعی در برگزاری انتخابات سالم ندارد و این نکته در همه ادوار مورد توجه و دقت فعالان سیاسی و صاحب نظران و به تبع آن رسانه ها بوده است.

قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان ها تصریح کرد: مقام معظم رهبری در شهریورماه امسال در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان به مناسبت هفته دولت به اعضای دولت امر فرمودند در آستانه انتخابات وقت خود را صرف خدمت رسانی و اقدام و عمل کنند و از همین جهت دولت تدبیر و امید و وزارت کشور در راستای اجرای منویات ایشان خدمت صادقانه و متعهدانه را بهترین تبلیغ عملکرد خود می دانند.

وی در خصوص نقشی که طبق دستور العمل به عهده معاونین سیاسی استانداری ها محول شده است تصریح کرد: این مورد نیز اتفاق جدیدی نیست و طبق روال دولت های گذشته معاونین سیاسی استانداری ها رئیس شورای اطلاع رسانی استان بودند و بر همین مبنا در دستورالعمل اخیر نیز همین رویه تکرار شده است و جای سوال و شگفتی است که چرا منتقدان این ابلاغیه در دولت های گذشته چنین دستورالعمل هایی را انتخاباتی فرض نمی کردند و وزارت کشور را متهم به فعالیت های تبلیغاتی نمی‌کردند.

سخنگوی وزارت کشور در پایان از رسانه ها خواست به منظور حفظ و پاسداشت حریم اطلاع رسانی به اصل صداقت و امانتداری پایبند باشند. وی بر آمادگی وزارت کشور در پاسخگویی مستمر نسبت به تمامی تصمیمات، اقدامات و عملکرد خود تاکید کرد.

ارسال نظر: