آخریت تحولات سوریه

معارضان سوریه از توافق جدید بر سر آتش‎بس در "وادی بردی" خبر دادند

کدخبر: 2082743

منابع وابسته به معارضان سوریه از توافق جدید بر سر توقف عملیات نظامی در منطقه وادی بردی واقع در شمال غرب دمشق خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: یک منبع وابسته به معارضان سوریه از توافق جدید برای توقف درگیری‌ها در منطقه وادی بردی در ریف دمشق خبر داد و گفت: این توافق شامل تحویل سلاح گروه‌های مسلح نمی‎شود.

به گزارش العربیه، منبع معارض افزود: در توافق جدید وادی بردی بر تسلیم و یا مهاجرت اجباری تاکید نشده است.

این در حالی است که یک مسئول آشتی ملی سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که طی توافق دولت سوریه با افراد مسلح در 2 روستای باقیمانده عین الفیجه و بسیمه در وادی بردی، بخشی از تروریست‌ها تسلیم ارتش شده و مابقی به إدلب منتقل می شوند.

در همین حال، یک منبع وابسته به دولت سوریه گفته که تیم فنی و تعمیرکار برای تعمیر پمپاژ آب وارد منطقه عین الفیجه در وادی بردی شدند.

دیروز پنجشنبه منطقه وادی بردی در حومه شمال غربی دمشق شاهد تحولی مهم بود که در نتیجه عملیات نظامی شدید ارتش سوریه و در تنگنا قرار گرفتن تروریست های جبهه النصره در بسیمه و عین الفیجه حاصل شد.

همزمان با پیشروی مهم پیاده نظام های ارتش سوریه به سوی بسیمه عرصه بر تحرکات تروریست ها در این روستا تنگ شده و آنها را وادار به پذیرش توافقی کرد که همه منطقه وادی بردی با روستاهای آن را شامل می شود.

از مهم ترین بندهای این توافق ورود تیم های فنی تعمیر مخازن آب به منطقه عین الفیجه است تا خسارت وارده بر این مخازن توسط تروریست ها که آب شرب شش میلیون نفر از ساکنان دمشق را از بیست روز پیش قطع کرده اند برآورد کنند.

ارسال نظر: