گزارش هفتگی اکران ؛

شکست کپی درجه سوم "اخراجی‌ها" از یک ملودرام تلخ + جدول فروش

کدخبر: 2082776

آنچه در آغاز زمستان در گیشه سینماها گذشت غلبه همه جانبه‌ای بود که در تخصیص سالن برای "سلام بمبئی" به وجود آمد و همچنان نیز ادامه دارد.

به گزارش «نسیم آنلاین» ، فرهنگ نیوز نوشت: آنچه در آغاز زمستان در گیشه سینماها گذشت غلبه همه جانبه ای بود که در تخصیص سالن برای «سلام بمبئی» به وجود آمد و همچنان ادامه دارد؛ غلبه ای که به افزایش فروش متمادی این فیلم در هفته های گذشته منجر شد و شرایطی را پیش آورد که این فیلم تا اینجای کار رقم فروش 11 میلیارد تومان را رد کند.

در کنار «سلام بمبئی» و به غیر از فانتزی-موزیکال «آس و پاس» که علیرغم از دست دادن سالنهایش فروش بدی ندارد و توانسته رقم فروش 4 میلیارد را رد کند یک کمدی با نام «چهار اصفهونی در بغداد» هم در دو هفته گذشته روی پرده رفته است که اقبال به آن مدام در حال افزایش است.

«چهار اصفهونی در بغداد» به لحاظ استانداردهای تکنیکی فیلمی زیر حد متوسط است و حتی رعایت خط فرضی که یکی از اصول ابتدایی ساخت فیلم است در آن رعایت نشده است و کیفیت آن حتی از تله فیلمهای 90 دقیقه ای که در سالهای قبل از تلویزیون روی آنتن می رفت هم پایین تر است.

درباره خط داستانی هم همین قدر باید گفت «چهار اصفهونی...» یک کپی درجه سوم و کاملا ابتدایی از «اخراجیها»ی مسعود ده نمکی است با این حال به یک دلیل مهم که آن هم قلت آثار سرگرم کننده باکیفیت در اکران است «چهار اصفهونی...» که تازه ترین محصول تهیه کننده ای به نام داریوش باباییان است توانسته تا اینجا رقم فروش 400 میلیون را رد کند و همین طوری پیش برود به زودی میلیاردی خواهد شد.

فروش بالای یک ملودرام تلخ

شگفتی اکران اما نه ماجرای حضور چهار اصفهونی در بغداد(!) که «هفت ماهگی» است؛ ملودرامی کاملا تلخ و البته صریح که فروش آن حتی از «چهار اصفهونی...» هم بیشتر است. «هفت ماهگی» در مدت ده روزی که روی پرده بوده است بیشتر از 600 میلیون فروش داشته است آن هم در حالی که تعداد سینماهای آن دقیقا نصف تعداد سالنهای یک کمدی زیر حد استاندارد به نام «چهار اصفهونی...» است!!!

«یتیم خانه ایران» بالاخره رقم فروش 2 میلیارد تومان را رد کرده است و بعد از آن نیز فیلمهای «متولد65» و «نفس» حضور دارند که در آخرین روزهای اکران خود می کوشند همچنان مخاطب داشته باشند اما به نظر می رسد هر دو از نفس افتاده باشند چون میزان فروش تقریبی شان در هفته گذشته بیشتر از 50 میلیون نبوده است.

«لاک قرمز» دیگر فیلم تلخ روی پرده است که فروشی متوسط داشته و توانسته رقم فروش خود را از یک میلیارد عبور دهد.

کمدی «مشکل گیتی» از آثار میانه جدول فروش است که گرفتار نوعی وقفه در اکران و تعلیق یک هفته‌ای نمایش شد و در نهایت هم نتوانست به اندازه فیلمهای سرگروه دار، سالن داشته باشد اما با همه این حرفها در آستانه فروش یک میلیارد قرار گرفته است.

استقبال از فیلمی مرتبط با وارونگی جو

در هوای اغلب آلوده پایتخت در هفته های اخیر، اینکه فیلمی که سعی دارد وارونگی جو در پایتخت و آلودگی هوا در آن را پیوند بزند به کیفیت روابط پیرامون آدمیان روزگار معاصر فروش متوسطی داشته باشد انتظار غریبی نیست. این اتفاقی است که برای «وارونگی» رخ داده است؛ «وارونگی» که به لحاظ قاب بندی های سینمایی و تصویرسازی از پایتخت یکی از به‌روزترین آثار سینمای ایران است هرچند خط روایی چندان کلاسیکی ندارد اما شاید شخصیت پردازی درست و همذات پندارانه اثر موجب شده است بتواند علیرغم محدودیت سالن رقم فروش 400 میلیارد را رد کند.

«گیتا» که از حضور مریلا زارعی در نقشی متفاوت و کمتر دیده شده سود می برد رقم فروش 300 میلیون را رد کرده است.

قعرنشینان جدول فروش

فیلم کودکانه «فرار از اردو» تا اینجا فقط 150 میلیون فروش داشته است. درام با مایه های جنایی «ما همه گناهکاریم» 130 میلیونی شده و «خانه ای در خیابان چهل و یکم» نیز کمی بیشتر از 20 میلیون تومان فروش داشته است.

«شاباش» فیلم تازه حامد کلاهداری کارگردان «پایان نامه» فقط 5 میلیون تومان گیشه داشته است و از آن کمتر «حریر» که فقط 4 میلیون و نیم فروش داشته است.

ردیف

نام فیلم

فروش کل(تومان)

مدت اکران(روز)

1

سلام بمبئی

11 میلیارد و 300 میلیون

43

2

آس و پاس

4میلیارد و 200 میلیون

86

3

سیانور

3 میلیارد و 110 میلیون

86

4

یتیم خانه ایران

2 میلیارد و 80 میلیون

79

5

متولد65

1 میلیارد و 805 میلیون

79

6

نفس

1 میلیارد و 680 میلیون

65

7

لاک قرمز

1 میلیارد و 150 میلیون

43

8

جنجال در عروسی

950 میلیون

43

9

مشکل گیتی

840 میلیون

51

10

هفت ماهگی

650 میلیون

9

11

وارونگی

430 میلیون

23

12

چهار اصفهونی در بغداد

400 میلیون

14

13

گیتا

340 میلیون

23

14

فرار از اردو

150میلیون

65

15

ما همه گناهکاریم

130 میلیون

16

16

خانه ای در خیابان چهل و یکم

23 میلیون

2

17

شاباش

5 میلیون

2

18

حریر

4 میلیون و نیم

30

ارسال نظر: