با رای نمایندگان مجلس

دولت مکلف به هوشمندسازی مدارس شهرهای کوچک شد

کدخبر: 2082811

نمایندگان مجلس وزارت ارتباطات را مکلف کردند با همکاری وزارت آموزش و پرورش مدارس شهرهای زیر بیست هزار نفر را هوشمند کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه 25 دی) مجلس و در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور از کمیسیون تلفیق، ماده 85 این لایحه را با 153 رأی موافق، 4 رأی مخالف و3 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب کردند.

براساس مصوبه نمایندگان مجلس وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) مکلف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش، تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه، هوشمندسازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سخت‌افزاری- نرم افزاری و محتوا) به کتب درسی، کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازیهای رایانه ای آموزشی، استعدادسنجی، آموزش مهارتهای حرفه‌ای، مهارتهای فنی و اجتماعی را به صورت رایگان برای تمامی دانش آموزان شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم نمایند. دولت برای تامین هزینه‌های این بند می‌تواند از مشارکت بخش غیردولتی استفاده کند. هزینه‌های مذکور به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

در ادامه نمایندگان مجلس ماده 86 این لایحه را با 161 رای موافق، 15 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن علنی تصویب کردند.

براساس مصوبه نمایندگان مردم برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی کار جوان طی برنامه ششم توسعه نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی به صورت کارورزی اقدام نمایند، از پرداخت سهم بیمه کارفرما برای مدت دوسال از تاریخ شروع به کار معاف می‌باشند.

وکلای ملت در تبصره این ماده مصوب کردند آیین‌نامه‌ اجرائی این ماده شامل شیوه معرفی، زمینه‌‌های کاری اولویت‌دار، نحوه تأمین هزینه و سایر موارد به پیشنهاد سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

ارسال نظر: