آخرین اخبار از عملیات موصل

دانشگاه موصل آزاد شد

کدخبر: 2082813

نیروهای ضد تروریسم عراق روز شنبه کنترل کامل دانشگاه موصل را به دست گرفتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میزان به نقل از شبکه اسکای نیوز نوشت: نیروهای ضد تروریسم عراق روز شنبه کنترل کامل دانشگاه موصل را به دست گرفتند.

نیروهای عراقی پس از درگیری های شدید با عناصر داعش موفق شدند که دانشگاه موصل را آزاد کنند.

پیشتر نیروهای عراقی به دانشگاه موصل نیز حمله کرده و تعدادی از ساختمان‌های آن را پس از درگیری با داعشی‌ها و هلاکت چند تن از آنان آزاد کردند.

دانشگاه موصل از مساحت عظیمی برخوردار است و یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های داعش در کرانه شرقی موصل به شمار می‌رود.

سرلشکر عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا، روز جمعه اعلام کرد نیروهای مبارزه با تروریسم عراق موفق به آزادسازی محله‌های کفاءات، النصر، الفیصلیه و الصدریه در کرانۀ شرقی شهر موصل و به اهتزاز در آوردن پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های این ناحیه شدند.

روز پنج‌شنبه نیز محله‌های سومر و الساهرون در جنوب موصل و نیز روستاهای الحجف، الحیانیه و التل در جنوب غربی شهر آزاد شده بودند.

فرمانده نیروهای واکنش سریع عراق پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای عراقی تاکنون موفق به آزادسازی 75 درصد از شرق موصل شده‌اند و وعده پاک‌سازی کامل کرانه شرقی این شهر را از حضور تروریست‌های داعشی در چند روز آتی داده بود.

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر 1395 با شرکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیش‌مرگه کُرد، آغاز شد.

نخست‌وزیر عراق، که پیش‌تر وعده داده بود موصل، دومین شهر بزرگ عراق، تا پایان سال گذشته میلادی به‌طور کامل آزاد خواهد شد، به‌تازگی اعلام کرده که سه ماه دیگر برای آزادسازی این شهر زمان لازم است.

حیدر العبادی همچنین روز شنبه طی سخنانی گفت که هیچ نیرویی از کشورهای همجوار عراق در این کشور وجود ندارد.

ارسال نظر: